Naziv: Učimo da čitamo
Obrazovni oblik: jednodnevni seminar sa radionicama
Kompetencije: К1, К3
Prioritet: 2
Trajanje: 1 dan
Cena: 2.000 din.
Ciljna grupa: učitelj, nastavnik
Opis:
Pre svega profesori srpskog jezika, ali i svi drugi predmetni nastavnici, suočavaju se sa pojavom da učenici ne razumeju tekst (gradivo) u dovoljnoj meri da bi mogli da ga zaista nauče. U vezi s tim nastaje niz drugih poteškoća u učenju a, zapravo, osnovni problem je razumevanje pročitanog. Iako je učenik savladao tehnike čitanja još u prvim razredima, ne ume da se izbori sa sadržajem koji je namenjen njegovom uzrastu. Razlog sve češćih pojava ovog tipa je izloženost učenika tehničkim uređajima, čija primena u ranom uzrastu usporava njihov psihomotorni razvoj.
Učenici očekuju da će uz jedno površno čitanje, bez udubljivanja, umeti lako da razumeju tekst, ne shvatajući da tekstovima i čitanju treba posvetiti istu pažnju kao i učenju. Način čitanja teksta zapravo je vid učenja. Učenicima i profesorima potrebni su drugačiji načini kojima će pristupiti tekstu kako bi se poboljšalo njihovo razumevanje pročitanog. Seminar bi trebalo da uputi profesore svih obrazovnih profila kako da pomognu učenicima kada su u pitanju tehnike za bolje razumevanje pročitanog, što je prva stepenica u učenju.
Ciljevi i ishodi:
Cilj seminara je osvešćivanje uloge koju nastavnik ima u rešavanju ovog problema. Nastavnici će na seminaru imati prilike da kroz usvajanje novih tehnika, koje će na seminaru biti demonstrirane kroz simulaciju časa, nauče kako da pomognu učenicima da usavrše tehnike čitanja kako bi olakšali usvajanje znanja.
Po završetku seminara, polaznici će razumeti važnost i prednost usvojenih tehnika za unapređenje veštine efektivnog čitanja, kreirati sopstveno iskustvo o efikasnosti ovih tehnika na samom seminaru i osmisliti kako će ih koristiti u nastavi da poboljšaju efikasnost prenošenja znanja.
[toggle title=“Teme:“]
- Poteškoće u radu;
- Interakcijske komponente razumevanja;
- Razvojno, funkcionalno i kreativno čitanje;
- Kako poboljšati čitalačke sposobnosti kod učenika;
- Tehnike za uspešno razumevanje pročitanog teksta;
- Analiza i sinteza, pamćenje i asocijacije;
- Podsticanje čitanja;
- Čitanje i učenje;
- Simulacija jednog časa.
[/toggle]
Prijavite se »