Inkluzivni vrtić/škola: mnoštvo pitanja, dilema i stvarnih
izazova
Centar za stručno usavršavanje Instituta za moderno obrazovanje organizovao je u četvrtak, 27. februara, predavanje pod nazivom „Položaj i uloga stručnih saradnika u inkluzivnom vrtiću/školi”. Predavač je bila MSc Marinela Šćepanović, master defektolog, pedagoški savetnik, doktorantkinja specijalne edukacije i rehabilitacije, član Mense Srbije, koja vodi Društvo defektologa Vojvodine i Alijansu prosvetitelja Srbije, a član je i Instituta za moderno obrazovanje.
Tema predavanja zainteresovala je veliki broj nastavnika predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola. Stručni saradnici i nastavnici iz Republike Srbije imali su priliku da saznaju kako se kroz stručnu literaturu i u zakonskoj regulativi objašnjava pojam inkluzivnog obrazovanja, kao i kako je taj pojam definisan u praksi. Kroz predavanje je fokus stavljen na položaj dece sa smetnjama u razvoju i sa invaliditetom, kao i na darovitu decu i učenike. Bilo je reči i o položaju druge dece i učenika u inkluzivnom obrazovanju, što se odnosilo na decu migrante, izbeglice, azilante, Rome, decu bez roditeljskog staranja, decu roditelja zavisnika, kao i decu sličnih životnih okolnosti.
Posebnu pažnju prisutnih privukli su rezultati istraživanja inkluzivne prakse u Srbiji. Dobijeni rezultati predstavljaju pokazatelje devetogodišnjeg ciklusa primene inkluzivnog obrazovanja, obuhvatajući mišljenja praktičara koji svakodnevno rade i susreću se sa decom i učenicima sa smetnjama u razvoju, kao i sa decom izrazitih sposobnosti. Predavač je posebno istakao i objasnio rezultate koji su se odnosili na:
- pripremljenost zaposlenih za rad sa decom sa smetnjama u razvoju ili sa invaliditetom,
- opremljenost ustanova za inkluzivno obrazovanje,
- prilagođenost rada deci/učenicima sa smetnjama u razvoju ili sa invaliditetom, kao i darovitoj deci,
- učešće u izradi IOP-a 1, 2 i 3,
- potrebu obrazovnovaspitnih ustanova za defektolozima,
- dodatno plaćanje za rad sa decom netipičnog razvoja,
- opterećenost administracijom u obrazovnovaspitnim ustanovama, kao i
- uspešnost inkluzivnog obrazovanja.
Predavanje je podstaklo bogatu diskusiju prisutnih kolega u vezi sa mestom stručnih saradnika u inkluzivnom obrazovanju, kao i njihovom ulogom. Kroz jednoipočasovno predavanje predavač je više puta istakao važnost kontinuiranog razvoja i stvaranja inkluzivne kulture, stalnog stručnog usavršavanja nastavnika i nužne potrebe podizanja kompetencija stručnih saradnika koji rade u vrtićima i školama.
Na kraju predavanja najavljen je akreditovani seminar na Institutu za moderno obrazovanje pod nazivom „Daroviti učenici u osnovnoj školi”, odobren od strane Pedagoškog zavoda Vojvodine, pod brojem 1054, a čiji realizatori će biti MSc Marinela Šćepanović i dr Snežana Nišević. Seminar će biti održan 14. marta, a članovi Instituta za moderno obrazovanje imaće priliku da pohađaju ovaj kvalitetan akreditovani program po posebnoj ceni. Prijavite se i vi za godišnje članstvo i po ceni jednog paketa obezbedite sebi 12 meseci posebnih benefita i ustupaka za stručno usavršavanje. Nemojte propustiti popust za IMO Premium paket članarine!
⇨ Prijavljujem se ODMAH i postajem deo najmodernijeg obrazovanja u regionu ⇦
Da biste dobili poziv za seminar, bili u toku sa novitetima, učili od cenjenih predavača, dobijali uvek i na vreme sve informacije o ekskluzivnim događajima, predavanjima i radionicama, pretplatite se na newsletter Instituta za moderno obrazovanje i priključite se usavršavanju koje ide u korak sa potrebama savremenih generacija.