Kreativna znanja na seminaru „Od dramske radionice do školske predstave”
U subotu i nedelju, 17. i 18. decembra, u prostorijama TeachingAcademy i Savremene gimazije održan je drugi u nizu seminara stručnog usavršavanja zaposlenih u prosveti pod nazivom „Od dramske radionice do školske predstave – Vodič kroz kreativni dramski proces”.
Seminar su organizovali TeachingAcademy i BAZAART, a tema je bila kreativni dramski proces na redovnim časovima i u okviru dramskih sekcija.
Učesnici stekli praktična znanja
Školske predstave predstavljaju stvaralački proces u kome aktivno učestvuju učenici, ali i nastavnici koji koordinišu i usmeravaju tok rada. One postepeno nastaju od materijala koji učenici sami predlažu, kao i kroz improvizacije i interakciju, ali prisustvo nastavnika i njegov pristup su od ključne važnosti.
Zbog toga su radionice u okviru seminara „Od dramske radionice do školske predstave” osmišljene tako da se svi polaznici i sami nađu u različitim situacijama i ulogama, naprave korak ka upoznavanju sebe, a zatim i ka predstavljanju drugima.
Predavači dr Sunčica Milosavljević i Ivana Despotović otvorile su brojne teme koje su učesnicima dale priliku da individulano i u grupama, kroz različite verbalne i neverbalne zadatke, primene metode kreativne drame.
Na taj način su došli do novih ideja i korisnih znanja koja mogu odmah da primene na svojim časovima ili dramskim sekcijama koje vode.
Pozitivni utisci su najbolje merilo uspeha
Polaznici seminara, među kojim su se našli i nastavnici, profesori i stručni saradnici, uživali su u istraživanju sopstvenih kreativnih potencijala, a kroz dramsku igru pronašli su načine kreiranja i oblikovanja komada koje mogu da realizuju zajedno sa svojim učenicima.
Tokom seminara, oni su anonimno u pisanoj formi sa predavačima podelili svoja očekivanja i utiske. Ovo su neki od njih:
„Dobila sam baš ono što sam očekivala: nove metode i ideje. Volim aktivne seminare i mislim da kroz dramske radionice mogu da pomognem deci u rešavanju njihovih ličnih problema.”
„Oduševljena sam i iznenađena igrom i druženjem. Očekivala sam aktivan seminar, ali ne ovoliko. Dobila sam nove ideje za časove, a možda ću čak pokrenuti dramsku sekciju u svojoj školi.”
„Ovaj seminar je upravo ono što mi je najviše falilo za lični i profesionalni razvoj. Bila su mi potrebna praktična iskustva i to sam na ovom seminaru pronašla.”
Najznačajnije iskustvo koje su učesnici seminara poneli je veština upotrebe kreativne drame u nastavnom procesu. Sa znanjima koja su stekli o ovom metodu, otvara im se potpuno novi i drugačiji pogled na dramske sekcije, a pored toga spremni su da primene dramske tehnike na svojim redovnim časovima u učionici.