Februar su, kao i prethodne mesece, obeležile živopisne aktivnosti naših nastavnika i saradnika. Ovog meseca dodatno smo pojačali saradnju sa naučnim i stručnim podmlatkom iniciranu prethodnog meseca i radujemo se njihovim prvim publikacijama, jer će se one zasigurno pamtiti.
FEBRUARSKA EDUKACIJA NASTAVNIKA I SARADNIKA
Februar je počeo pitanjem da li bavljenje naukom treba da bude skupo i konstatacijom da su najbolje stvari u životu besplatne. Kroz CNIR objavu pokušali smo da razrešimo dilemu da li je bavljenje naukom rezervisano samo za one sa institucionalnim, odnosno projektnim finansiranjem ili je to privilegija društveno odgovornih pojedinaca. Cilj edukacije bila je priprema LEA istraživača za izbor časopisa sa hibridnim pristupom, odnosno onih koji ne naplaćuju APC.
U ovom mesecu smo imali i odličan vebinar. Zanimiljiv vebinar koji je održao profesor Pokorni na temu „Publikovanje radova” pomogao je nastavnicima koji treba da publikuju radove da bi ostvarili uslove za izbor u nastavnička zvanja, ojačali svoje pozicije i stekli reprezentativne reference. Onima koji su propustili da prate vebinar u realnom vremenu ostavljena je mogućnost pristupa video-bazi i prezentaciji sa predavanja na linku na kom se nalaze sve CNIR objave.
Rađena je edukacija na temu značaja istraživačkog umrežavanja koje podrazumeva upotrebu alata za identifikaciju, lociranje i korišćenje istraživačkih i naučnih informacija o ljudima i resursima. CNIR vas je u okviru ove objave pozvao da se priključite naučnim društvenim mrežama i iskoristite prednosti koje vam nudi naučna zajednica. Vidimo se na ResearchGateu!
TIMOVI LEA NASTAVNIKA I SARADNIKA OKUPLJENI OKO NAUČNIH ISTRAŽIVANJA
U februaru su timovi LINK edu Alliance pripremali radove za naučne konferencije, i to pre svega za tri međunarodne konferencije: aktuelnu konferenciju o potrošačkoj elektronici ZINC 2022 i dve o strategijskom menadžmentu, Scientific Conference SM2022 i International May Conference on Strategic Management – IMCSM22. Podsećamo vas da još možete da nađete svoje mesto u timu!
Takođe, pripremani su radovi za naš naučni časopis EdTech Journal i sa nestrpljenjem čekamo izlazak prve sveske i vaše radove sad već za treću svesku pošto je i drugi broj časopisa zaključen.
NOVE PUBLIKACIJE NAUČNIH RADOVA NAŠIH NASTAVNIKA I SARADNIKA U REFERENTNIM NAUČNIM ČASOPISIMA
U februaru smo imali nove publikacije rezultata rada naših nastavnika i saradnika. Među njima izdvajamo rad Predicting User Behaviour Based on the Level of Interactivity Implemented in Blockchain Technologies in Websites and Used Devices, autora nastavnika ITS-a i FSU, nastao kao rezultat rada međunarodnog naučnog tima.
Rad je objavljen u časopisu Sustainability. Današnji procesi poslovnog razvoja primoravaju kompanije da pronađu načine da povećaju nivo interaktivnosti između njihovih proizvoda i potrošača. Jedan od načina na koje kompanije interaktivno komuniciraju sa korisnicima je komunikacija putem veb-sajtova. Drugi način je korišćenje kanala koji klijenta čini lojalnijim kompaniji. Cilj ovog rada je da ukaže na razlike između efekata koje interaktivne i neinteraktivne blokčejn tehnologije imaju na korisnike i njihovo ponašanje, kao i da utvrdi da li se isti stepen interaktivnosti postiže kod korisnika koji koriste sajt putem računara i kod onih koji ga koriste putem mobilnih telefona.
IZDAVAČKA DELATNOST
U okviru edicije „Biblioteka: CNIR” izdanja napisana u prethodnim mesecima lektorišu se i pripremaju za publikaciju, dok se nova izdanja pišu. Profesori Fakulteta savremenih umetnosti priredili su Zbornik radova „Umetnost, mediji, komunikacije: novi pristupi, nove paradigme”, okupivši originalne autorske priloge koji otvaraju nove uglove posmatranja postavljene problematike.
CNIR poziva zainteresovane nastavnike i saradnike da svojim matičnim fakultetima i CNIR-u upute svoje predloge za pripremu skripata, hrestomatija, udžbenika i drugog nastavnog materijala.
CNIR misao za kraj februara:
„Činjenica dobija svoju pravu i punu vrednost samo kroz ideju koja se iz nje razvija.”
Justus Von Liebig, hemičar