U maju su naši nastavnici, saradnici i podmladak imali brojne naučne, stručne i umetničke aktivnosti i promocije svojih istraživanja. Tokom ovog meseca nacionalni i međunarodni istraživački timovi sprovodili su istraživanja i pisali naučne radove. Mesec su obeležili učešće LEA timova na međunarodnim konferencijama i zanimljivi stvaralački iskazi naših umetnika.
MAJSKA EDUKACIJA NASTAVNIKA I SARADNIKA
U maju je CNIR objavljivao kratke edukativne materijale na različite teme važne za bolje razumevanje nauke. Na daljem putu ka razumevanju nauke savladali smo značajne teme: šta je to istraživanje, kako se ono klasifikuje, šta su to naučna metoda, istraživački problem i cilj istraživanja, šta su hipoteze i kako se prikupljaju podaci za naučno istraživanje. Pošto smo naučili kako da koristimo anketu i sprovedemo eksperiment, sagledali smo načine na koje možemo analizirati podatke jednom kad ih prikupimo i razumeli koliko nam u tome pomažu IT alati, pogotovo oni besplatni. Ako ste propustili neku objavu, možete je pronaći u segmentu CNIR objave.
TIMOVI LEA NASTAVNIKA, SARADNIKA I PODMLADAK OKUPLJENI OKO NAUČNIH ISTRAŽIVANJA
U maju su timovi LINK edu alijanse pripremali radove za naučne konferencije koje će se održati u narednim mesecima i za više radova nadamo se pozitivnim recenzijama u međunarodnim naučnim časopisima. Pozivamo sve zainteresovane nastavnike, saradnike i podmladak, odnosno studente ITS-a i FSU, da se priključe timovima. Sa nestrpljenjem čekamo vaš mejl (cnir@institut.edu.rs).
NOVA UČEŠĆA NAŠIH ISTRAŽIVAČA NA REFERENTNIM NAUČNIM KONFERENCIJAMA
Fakultet ekonomskih nauka iz Bukurešta – Univerzitet „Spiru Haret”, sa kojim LEA sarađuje, organizovao je „Nacionalnu konferenciju sa međunarodnim učešćem iz oblasti ekonomije” (CEN 2022) na temu „Challenges and Trends Regarding the Implementation of Blockchain and Big Data in Firm Management”. Konferencija je održana na onlajn-platformi, 16. i 17. 5. u Bukureštu. Od međunarodnih predavača na uvodnom plenarnom zasedanju Konferencije u okviru predavanja po pozivu učestvovali su naši profesori Nevenka Popović Šević i Dušan Stojaković. Radovi su uvršćeni u ASHUES Journal (2/2022), visoko indeksiran međunarodni časopis.
Istraživači iz LINK edu alijanse učestvovali su na prestižnoj IEEE konferenciji „ZINC 2O22”. U prvom radu – „The Impact of the Tool Sken.io on Consumer Behavior in the Purchase Process” – profesori ITS-a i FSU istraživali su da li stepen obrazovanosti kupaca utiče na vezu koja se u procesu kupovine stvara između kompanija i kupaca. Drugi rad – „Unity of Experience in Digital Marketing: The Example of the Gaming Company Fnatic” – nastao je kao deo projekta stvaranja prvog esports udruženja na nivou srednjoškolskog, odnosno univerzitetskog sporta u Srbiji, koji osniva LINK edu alijansa. Rad govori o tome da su onlajn-igre i e-sport (tj. takmičarske video-igre) brzo modifikovali stanje digitalnog marketinga, a njegovi autori su LEA alumnista i LEA nastavnici. S obzirom na to da industrija igara tek treba da raste, opstanak brendova u budućnosti digitalnog marketinga zavisiće od njihovog ulaganja u ovo tržište, koje stalno raste i menja se.
Još jedno značajno učešće bilo je i na majskoj konferenciji za strategijski menadžment IMCSM2022. Prvi rad, koji su pripremili LEA istraživači i nastavnici, pod nazivom „Erasmus+ projects in Serbian educational institutions: LINK Educational Alliance case study” govori o značaju programa Erasmus+ i njegovom uticaju na pojedince i institucije, te kroz studiju slučaja prikazuje LEA Centar za projekte i konkretne projekte koje smo realizovali u prethodnom periodu.
Drugi rad nosi naslov „Working activity composition for K-12 teachers in LINK Educational Alliance, Exploratory research regarding observed teacher’s workload and projected distribution”. Ovaj naučni rad je rezultat istraživanja u okviru projekta „LINK edu Alliance K-12 teacher working hours activity composition and AI based improvement possibilities”, koji je početkom godine sprovela naša alijansa. U radu je naznačena neophodnost poboljšanja kvaliteta nastavne radne snage kako bi se podigao obrazovni standard. Da bi se postigao viši standard učenja, ključno je identifikovati faktore koji doprinose opterećenju nastavnika. Upravljanje učinkom nastavnika je ključno za efikasno postizanje ciljeva i zadataka visokokvalitetnih obrazovnih standarda, jer je to stalan proces za identifikaciju, evaluaciju i razvoj učinka nastavnika.
NAŠI UMETNICI
Naši umetnici sa FSU su i tokom maja imali istraživačke aktivnosti. Izdvajamo neke od njih, a sa svim vestima se možete upoznati putem linka. U subotu, 28. maja, u Galeriji „Artget” održan je zanimljiv masterklas na temu „Intermedijalnost u izvođačkim umetnostima”. U okviru izložbe iz kolekcije „Art Brut Serbia” održana je radionica sa umetnikom Bojanom Đorđevićem Omčom.
IZDAVAČKA DELATNOST
U okviru edicije „Biblioteka: CNIR” izdanja napisana u prethodnim mesecima lektorišu se i pripremaju za publikaciju, dok se nova izdanja pišu.
CNIR poziva zainteresovane nastavnike i saradnike da svojim matičnim fakultetima i CNIR-u upute svoje predloge za pripremu skripata, hrestomatija, udžbenika i drugog nastavnog materijala.
CNIR misao za kraj maja:
„Stvari su takve kakve jesu jer su bile takve kakve su bile.”
Thomas Gold, astrofizičar