Poslednji dan u ovoj godini iskoristićemo da vam poželimo sve najbolje u narednoj godini i podsetimo koliko je decembar za naučnike, stručnjake i umetnike iz LEA grupe bio dinamičan.
Nekoliko novih zanimljivih projekata je pokrenuto, održavale su se radionice i vebinari, predstave, izložbe, sprovodila naučna istraživanja, pisale knjige, naučni i stručni radovi. Naši istraživači su u prethodnom periodu pročitali veliki broj zanimljivih novih knjiga i priredili prikaze čiji kvalitet su prepoznali recenzenti i uredništvo međunarodnih časopisa, dok je jedan naučni rad publikovan u istaknutom međunarodnom časopisu. Ono što je zasigurno obeležilo decembar je i pokretanje prvog naučnog časopisa LEA grupe EdTech Journal u okviru Instituta za moderno obrazovanje.
POKRENUT PRVI NAUČNI ČASOPIS LEA GRUPE EDTECH JOURNAL
Dugo i pažljivo pripreman projekat pokretanja prvog naučnog časopisa LEA grupe realizovan je u decembru. Veoma smo ponosni na to što je Naučni časopis za savremeno obrazovanje i primenu informacionih tehnologija – EdTech Journal, koji je orijentisan ka primeni informacionih tehnologija u obrazovanju, registrovan i počeo sa radom.
Čestitamo Institutu za moderno obrazovanje, Uredništvu i Uređivačkom odboru, a pozivamo sve nastavnike, saradnike i naučni i stručni podmladak da se upoznaju sa naučnoistraživačkom politikom časopisa i da pripreme svoje priloge i upute ih putem veb-sajta časopisa ili slanjem na imejl-adresu uredništva EdTech@institut.edu.rs. Dok završavamo pripremu prve sveske, zahvaljujemo onima koji su to već uradili i radujemo se njihovim dostignućima.
UMETNOST U DECEMBRU
Nastavnici, saradnici i umetnički podmladak Fakulteta savremenih umetnosti takođe je imao mnogo značajnih projekata i realizacija tokom decembra, kao i vrednih priznanja. Fakultet savremenih umetnosti i ove godine je organizovao takmičenje među svojim studentima za najlepši i najoriginalniji dizajn novogodišnje čestitke, a Galerija FSU je bila otvorena za ljubitelje umetnosti u okviru izložbe fotografija i vizuelnih umetnosti.
DECEMBARSKE EDUKACIJE NASTAVNIKA I SARADNIKA
Kako bi se nastavnici i saradnici edukovali da samostalno sprovode naučna, stručna i umetnička istraživanja, u toku decembra održane su dve radionice. Prva radionica koju su zajedno organizovali CNIR i Centar za projekte IMO – „Projektna radionica ITS-a” – okupila je fizički i putem video-linka nastavnike i saradnike ITS-a oko Erasmus projekata. Zapažena je bila i radionica na temu „Šta sve morate da znate da biste napredovali u izboru u nastavničko zvanje”, koja je dala odgovore na brojna pitanja i razrešila nedoumice naših nastavnika i saradnika. Edukacija je u toku meseca sprovođena i zanimljivim objavama i prilozima na temu: „Zašto je važna kategorizacija naučnih časopisa i gde da pošaljem rad”.
Kako bi vam snimci i informacije sa njih bili uvek dostupni, kreirali smo posebnu CNIR video-bazu, u kojoj će se nalaziti sva predavanja u organizaciji CNIR-a. Nakon svakog održanog predavanja, snimak ćete moći da pronađete na ovoj stranici: CNIR VIDEO-BAZA. Takođe, pripremljena je i baza pravnih propisa, čije poznavanje je bitno za naše nastavnike i saradnike.
TIMOVI LEA NASTAVNIKA I SARADNIKA OKUPLJENI OKO NAUČNIH ISTRAŽIVANJA
Nova naučna istraživanja započeta su u decembru, a stara su nastavljena. Shodno izabranim metodologijama, naši timovi okupljeni oko zanimljivih tema stvaraju nove rezultate, o kojima ćemo slušati i čitati u narednim mesecima. Naši nastavnici i saradnici pripremali su naučne i stručne radove za novoosnovani EdTech Journal, za časopise na SCI listi, kao i za naučne konferencije čija realizacija je planirana za 2022. godinu.
NOVE PUBLIKACIJE NAUČNIH RADOVA NAŠIH NASTAVNIKA I SARADNIKA U REFERENTNIM NAUČNIM ČASOPISIMA I UČEŠĆE NA KONFERENCIJAMA
U decembru smo imali zabeleženu novu publikaciju rezultata naučnoistraživačkog rada LEA nastavnika i saradnika, ovog puta u okviru rada domaćeg naučnog tima. Publikovan je rad u časopisu koji je indeksiran u Web of Science citatnoj bazi: „Sustainability” (M22). Rad nastavnika ITS-a i FSU „Factors Affecting the Efficiency of Teaching Process in Higher Education in the Republic of Serbia during COVID-19” opisuje stavove nastavnika i saradnika na VŠU u Srbiji (780 ispitanika) o efikasnosti pruženih obrazovnih usluga. Naši autori su analizirali stavove nastavnika i saradnika o efikasnosti pružanja obrazovnih usluga kroz model rada od kuće i učenja na daljinu i druge modele koji se koriste kao odgovor na epidemiološke mere COVID-19 u obrazovanju.
U naučnom časopisu „Revija za socijalnu politiku” (M23), takođe indeksiranom u WOS-u, objavljena su dva prikaza knjiga LEA nastavnika, prvi koji opisuje knjigu AI AND DEVELOPING HUMAN INTELLIGENCE, FUTURE LEARNING AND EDUCATIONAL INNOVATION i drugi koji prikazuje knjigu THE FEELING ECONOMY: HOW ARTIFICIAL INTELLIGENCE IS CREATING THE ERA OF EMPATHY. Pored toga, u časopisu „Društvena istraživanja” (M23) objavljen je prikaz knjige ECONOMICS AND SUSTAINABILITY. Čestitamo nastavnicima koji su, sprovodeći naučna istraživanja, prepoznali priliku da kroz prikaze knjiga odaju priznanje autorima ovih dela i da ujedno ojačaju svoju prisutnost u međunarodnim naučnim bazama.
IZDAVAČKA DELATNOST
U okviru edicije „Biblioteka: CNIR” pripremljen je u izdanju Instituta za moderno obrazovanje „Vodič u naučni rad”, tako da će LEA grupa biti bogatija za još jedno novo izdanje, a naši istraživači dobiti dodatnu pomoć u svom naučnoistraživačkom, stručnoistraživačkom i umetničkoistraživačkom radu. CNIR poziva zainteresovane nastavnike i saradnike da svojim matičnim fakultetima i CNIR-u upute svoje predloge za pripremu skripata, hrestomatija, udžbenika i drugog nastavnog materijala
CNIR Misao za kraj decembra:
„Napredak se postiže pokušajima i neuspehom; neuspesi su generalno sto puta brojniji od uspeha, a ipak se obično ne beleže.”
Srdačan pozdrav,