Januar su naučnici, stručnjaci i umetnici LINKgroup edu Alliance iskoristili da svedu račune od prethodne godine, pripreme godišnje izveštaje nastavnika i izveštaje o naučnoistraživačkom i umetničkoistraživačkom radu, ali i da izrade planove istraživačkog rada, učešća na konferencijama, umetničkim i neumetničkim projektima za 2022. godinu – da daju čvrsta obećanja da će nova godina biti još uspešnija od prethodne. Pisali smo, objavljivali, učestvovali u brojnim umetničkim projektima, stvarali u okviru nacionalnih i međunarodnih timova.
PUŠTEN JE U RAD VEB-SAJT NAUČNOG ČASOPISA EDTECH JOURNAL
Kako ste već upoznati, postali smo ponosni osnivači Naučnog časopisa za savremeno obrazovanje i primenu informacionih tehnologija – EdTech Journal, a tokom januara je pušten u rad i veb-sajt časopisa. Pozvali smo vas da se upoznate sa naučnom politikom časopisa, sastavom uređivačkog odbora i etičkim kodeksom na veb-stranicama časopisa na srpskom i engleskom jeziku, ali i sa listom recenzenata i drugim sadržajima. Predložili smo vam da se prijavite na mejling listu, pridružite našim recenzentima, kao i autorima koji su već pripremili radove za prvi broj časopisa, te da pripremite svoj naučni ili stručni rad.
JANUARSKE EDUKACIJE NASTAVNIKA I SARADNIKA
Edukacija je u toku meseca sprovođena zanimljivim objavama i prilozima na temu „Kako pripremiti naučni članak za EdTech Journal: Šta je to IMRAD, a šta PRISMA model?”, potom smo podelili sa vama objavu „Šta je to SCI lista (WOS) i kako da odaberem časopis iz svoje naučne oblasti?” objašnjavajući specifičnosti i značaj objavljivanja radova u časopisima na takozvanoj SCI listi, ali boreći se i sa zabludom da iz nekog određenog polja ili obrazovnonaučne oblasti nema dovoljno časopisa u WOS bazi.
Takođe, u našu naučnu porodicu, u većoj meri nego što je to do sada rađeno, primili smo i naše doktorande sa Fakulteta savremenih umetnosti, odnosno studente master strukovnih studija sa ITS-a.
Dobro došli!
Verujemo da će naši nastavnici i saradnici biti dobri domaćini i mentori našim mladim kolegama.
TIMOVI LEA NASTAVNIKA I SARADNIKA OKUPLJENI OKO NAUČNIH ISTRAŽIVANJA
I sada sa ponosom možemo da kažemo da su se u januaru sprovodila naučna istraživanja, da su se pisali i prevodili radovi, delilo znanje. Naši nastavnici, saradnici i podmladak pripremali su naučne i stručne radove za novoosnovani EdTech Journal, za časopise na SCI listi, kao i za naučne konferencije čija je realizacija planirana za naredne mesece.
NOVE PUBLIKACIJE NAUČNIH RADOVA NAŠIH NASTAVNIKA I SARADNIKA U REFERENTNIM NAUČNIM ČASOPISIMA
Možemo se pohvaliti time što smo u januaru objavili nove publikacije u časopisima indeksiranim u WOS citatnom indeksu. U omiljenom naučnom časopisu naših istraživača, iz ove baze „Sustainability” (M22) objavljen je rad međunarodnog naučnog tima „Potential of Blockchain Technology in Higher Education as Perceived by Students in Serbia, Romania, and Portugal”. Ova studija istražuje alternativu u kojoj ustanove visokog obrazovanja uključuju blokčejn mrežu kako bi obezbedile najbolji održivi obrazovni sistem.
Takođe, analizirani su stavovi studenata koji smatraju da blokčejn tehnologija ima veoma pozitivan uticaj na učinak učenja. Pored ovog rada, u istom časopisu u januaru publikovan je naučni članak, takođe rezultat rada međunarodnog naučnog tima, nazvan: „Challenging Novelties within the Circular Economy Concept under the Digital Transformation of Society”. Studija čini, u okviru nove konfiguracije cirkularne ekonomije, međudržavnu analizu zasnovanu na Indikatorima konkurentnosti i inovativnosti u EU, odnosno dva potkriterijuma, koja na jednoj strani čine privatne investicije, radna mesta i bruto dodata vrednost, a na drugoj patenti koji se odnose na reciklažu i sekundarne sirovine kao zamena za inovacije. Utvrđeno je da faktori koji utiču na inovaciju, prema Izveštaju o globalnoj konkurentnosti, povezuju poslovnu dinamiku i inovativnu sposobnost sa sposobnošću da se održe otporne ideje, kao što su konkurentska inteligencija i socijalno preduzetništvo.
Takođe, u novom broju časopisa Annals of Spiru Haret, koji je indeksiran u Erih Plus bazi, objavljeni su radovi nastavnika i podmlatka ITS-a i FSU. Naši nastavnici i stručni podmladak pripremali su radove za EdTech Journal i dobili pozitivne recenzije. Sa nestrpljenjem čekamo izlazak prve sveske i čestitamo svima na velikim dostignućima!
IZDAVAČKA DELATNOST
U okviru edicije „Biblioteka: CNIR” izdanja napisana u prethodnim mesecima lektorišu se i pripremaju za publikaciju, dok se nova izdanja pišu. CNIR poziva zainteresovane nastavnike i saradnike da svojim matičnim fakultetima i CNIR-u upute svoje predloge za pripremu skripata, hrestomatija, udžbenika i drugog nastavnog materijala.
CNIR misao za kraj januara:
„Eksperiment je pitanje koje nauka postavlja prirodi, a merenje je zapis odgovora prirode.”
Maks Plank, fizičar