DL platforma | Kontakt
Bolje obrazovanje za bolji svet!
A better education for a better world!
Kao što znate, patenti i nauka su usko povezani jer patenti podstiču razvoj novih tehnologija i inovacija, a nauka se bavi proučavanjem i razumevanjem sveta oko nas. Kakva je veza između patenata i nauke Patenti pružaju zaštitu novih tehnologija i izuma od kopiranja ili neovlašćenog korišćenja, što omogućava da se nove tehnologije šire i koriste…
Patenti su pravni instrumenti koji omogućavaju vlasniku da koristi, prodaje ili licencira svoj izum ili dizajn za određeno vreme. Cilj patenta je podsticanje razvoja novih tehnologija i inovacija tako što se omogućava pronalazačima da zarade na svojim izumima. Koji sve tipovi patenata postoje Postoje različiti tipovi patenata, uključujući i patente za izume, dizajn i biljne…
Centar za naučnoistraživački rad i izdavačku delatnost LINK edu Alliance (CNIR) upućuje poziv nastavnicima i saradnicima da dostave svoje predloge tema naučnih i stručnih radova za učešće na konferenciji IEEE ZINC 2023. Teme konferencije Događaji ZINC 2023 uključuju „Konferenciju o zumiranju inovacija u potrošačkim tehnologijama 2023 (ZINC)”, koju sponzoriše IEEE Sekcija za Srbiju i Crnu…
Upoznati ste sa referencama neophodnim za izbor u nastavnička zvanja iz različitih naučnih polja. Svako nastavničko zvanje podrazumeva određeni broj i vrednovanje ostvarenih naučnih referenci iz propisanih kategorija. Kako biste mogli da pratite svoj naučnoistraživački rad i sagledate kategorizaciju objavljenih radova, neophodnih za izbor u nastavnička i saradnička zvanja, važno je da budete upoznati sa…
Nakon upoznavanja sa tim koje su reference neophodne za izbor u zvanje iz oblasti Dramska umetnost predstavljamo vam spisak i kategorizaciju reprezentativnih referenci za izbor u zvanje iz umetničkih oblasti Vizuelne umetnosti i Primenjene umetnosti i dizajn. Prema Pravilniku o bližim uslovima za izbor u zvanje nastavnika , reprezentativne reference za vizuelne umetnosti i dizajn i…
Nakon predstavljanja opštih uslova za izbor u zvanje nastavnika u polju umetnosti, upoznajemo vas sa spiskom i kategorizacijom reprezentativnih referenci za svaku umetničku oblast pojedinačno, počevši od dramske umetnosti. Prema Pravilniku o bližim uslovima za izbor u zvanje nastavnika (https://www.fsu.edu.rs/wp-content/uploads/2018/11/Pravilnik-o-bliz%CC%8Cim-uslovima-za-izbor-u-zvanje-nastavnika-1.pdf) , reprezentativne reference za dramsku umetnost koje se vrednuju pri izboru u zvanje su sledeće:…
Za napredak u akademskoj karijeri i sticanje nastavničkih zvanja u polju umetnosti važno je da budete upoznati sa uslovima neophodnim za izbor u zvanje, kako biste na vreme sticali reference propisane Zakonom o visokom obrazovanju, Minimalnim uslovima za izbor u zvanje nastavnika na univerzitetu i Pravilnikom o bližim uslovima za izbor u zvanje nastavnika. CNIR…
Važno je da se upoznamo i sa značajnim temama iz polja umetnosti. Kao nastavni kadar iz polja umetnosti visokoškolske ustanove, važno je da budete upoznati sa pravilima na osnovu kojih gradite akademsku karijeru i napredujete u akademskoj zajednici, a koja su definisana Zakonom o visokom obrazovanju, Statutom visokoškolske ustanove i Pravilnikom o bližim uslovima za…
Kroz ovu zajedničku objavu Centra za projekte i CNIR-a želimo da vam približimo značaj učešća nastavnika u evropskim projektima, kao i ličnih i profesionalnih dobrobiti koje bi vam ono donelo, ali i da vas podsetimo na vaše profesionalne obaveze kada je reč o izboru za nastavnička zvanja i ostvarenju standarda u visokom obrazovanju zahtevanih zakonom.…
Naučne publikacije se objavljuju u različitim naučnim bazama. O zasigurno najpoznatijoj – Web of Science – već je bilo reči. U narednim objavama predstavićemo i ostale referentne baze sa kojima ste se sigurno susretali. Sadržaj baze Scopus Kako bi kreirao bazu sličnu WOS-u, Svetski poznat izdavač naučnih informacija Elsevier je 2004. godine plasirao svoj novi proizvod –…
U maju su naši nastavnici, saradnici i podmladak imali brojne naučne, stručne i umetničke aktivnosti i promocije svojih istraživanja. Tokom ovog meseca nacionalni i međunarodni istraživački timovi sprovodili su istraživanja i pisali naučne radove. Mesec su obeležili učešće LEA timova na međunarodnim konferencijama i zanimljivi stvaralački iskazi naših umetnika. MAJSKA EDUKACIJA NASTAVNIKA I SARADNIKA U…
Činjenica je da sve ustanove visokog obrazovanja moraju biti akreditovane. Shodno Zakonu o visokom obrazovanju, ocenjivanje kvaliteta ustanova visokog obrazovanja i njihovih jedinica i studijskih programa sprovodi Nacionalno telo za akreditaciju i proveru kvaliteta u visokom obrazovanju (NAT). Takođe, postupku akreditacije studijskih programa podležu sve visokoškolske ustanove u Republici. Akreditacijom se utvrđuje da li visokoškolska ustanova…
Drage koleginice i kolege, Novi izazov je pred nama. Već znamo mnogo: znamo šta je to istraživanje, kako se ono klasifikuje, šta su to naučna metoda, istraživački problem i cilj istraživanja, šta su hipoteze i kako se prikupljaju podaci za naučno istraživanje. Pošto smo naučili kako da koristimo anketu i kako da sprovedemo eksperiment, vreme…
Novi izazov je pred nama. Već znamo mnogo: znamo šta je to istraživanje, kako se ono klasifikuje, šta su to naučna metoda, istraživački problem i cilj istraživanja, kao i hipoteze, kako se prikupljaju podaci za naučno istraživanje. Pošto smo naučili kako da koristimo anketu, kako bismo se spremili za sledeću fazu istraživanja, možemo naučiti i…
Sada već znamo mnogo: znamo šta je to istraživanje, kako se ono klasifikuje, šta su to naučna metoda, istraživački problem i cilj istraživanja, kao i hipoteze. Kako bismo se spremili za sledeću fazu istraživanja, potrebno je da prikupimo podatke za naučno istraživanje. Kako prikupiti podatke? Prikupljanje podataka je metodički proces prikupljanja i analize specifičnih informacija…
U toku aprila naši nastavnici, saradnici i podmladak su imali brojne naučne, stručne i umetničke aktivnosti i promocije svojih istraživanja. I u ovom mesecu su nacionalni i međunarodni istraživački timovi sprovodili istaživanja i pisali naučne radove. Posebno smo ponosni na naše nastavnike koji su u aprilu objavili dva rada u časopisu indeksiranom u WOS-u. APRILSKA…
Pošto smo savladali pojam istraživanja, klasifikaciju istraživanja i naučnu metodu, istraživački problem i cilj istraživanja, na daljem putu ka razumevanju nauke potrebno je da sagledamo šta su to hipoteze, kao i na koji način da ih formulišemo i testiramo. Šta je naučna hipoteza? Formulisanje hipoteze se smatra važnom (drugom) fazom istraživačkog procesa (prva je postavljanje…
Na daljem putu ka razumevanju nauke, pošto smo savladali pojam istraživanja, klasifikaciju istraživanja na bazi različitih osnova za njenu podelu i naučnu metodu, sagledavamo šta je to istraživački problem i kako da formulišemo cilj istraživanja. Šta je to istraživački problem, odnosno tema istraživanja? Jedan od najizazovnijih aspekata istraživačkog procesa jeste identifikovanje istraživačkog problema. Može se reći da…
Na daljem putu ka razumevanju nauke, pošto smo savladali pojam istraživanja i klasifikaciju istraživanja na bazi različitih osnova za njenu podelu, bitno je da shvatimo šta je to naučna metoda. Šta je naučna metoda? U procesu istraživanja koristimo postupak koji je poznat pod nazivom naučna metoda. U suštini, to je niz koraka (faza) koji nas…
Šta su to predavanja po pozivu U akademskim i naučnim krugovima posebna je čast kada neki nastavnik, odnosno naučni istraživač, dobije poziv od referentne ustanove ili konferencije da održi plenarno predavanje – predavanje po pozivu, tj. da bude keynote speaker. Reč je o predavanju na naučnom ili stručnom skupu i, da bi imalo taj status,…
Na daljem putu ka razumevanju nauke bavimo se pojmom istraživanja i klasifikacijom istraživanja na bazi različitih osnova za podelu istraživanja. Šta je to istraživanje? Istraživanje je proces sticanja novih znanja koji je organizovan na sistematičan, kritički, kontrolisan i ponovljiv način. Ta znanja su dovoljna ili neophodna da bi se identifikovali, odredili i rešili neki naučni…
U toku marta, kao i prethodnih meseci, naši nastavnici i saradnici su imali brojne naučne, stručne i umetničke aktivnosti i iskaze. Nacionalni i međunarodni istraživački timovi pisali su radove i s nestrpljenjem čekali izveštaje recenzenata i odluke urednika. MARTOVSKA EDUKACIJA NASTAVNIKA I SARADNIKA U martu je CNIR za svoje istraživače i podmladak pripremio zanimljive objave.…
„Nauka nije bauk.” Potrebno je samo bolje je upoznati da bismo mogli da uživamo u svim blagodetima koje ona nudi. Sagledajmo šta su obrazovno-naučna polja i oblasti i koje obrazovno-naučne i obrazovno-umetničke oblasti postoje u Republici Srbiji. Šta su to obrazovno-naučna i obrazovno-umetnička polja? Koja polja postoje? Prema članu 37 Zakona o visokom obrazovanju Republike Srbije,…
Predstavljamo vam bazu (servis) „Naši u WOS-u”. Cilj baze „Naši u WOS-u” je promocija istraživača i radova istraživača koji rade i stvaraju u Srbiji, a referisani su u WOS bazi. Kako funkcioniše servis „Naši u WOS-u”? U bazu „Naši u WOS-u” na KoBSON-u unose se radovi autora iz Srbije koji su referisani u bazi Web…
Sa velikim zadovoljstvom vas obaveštavamo da je izašao prvi broj Naučnog časopisa za savremeno obrazovanje i primenu informacionih tehnologija – EdTech Journal. Kako je časopis osnovan krajem decembra 2021. godine, Uredništvo je donelo odluku da prva sveska nosi oznaku Vol. 1 No. 1 za 2021. godinu. Časopis se objavljuje u štampanoj i elektronskoj formi, na srpskom i…
Šta je DOI broj i čemu služi? DOI je jedinstvena alfanumerička niska koja je dodeljena pojedinačnom digitalnom objektu (članku, poglavlju u knjizi i sl.). Preko te oznake uspostavlja se veza do internet stranice na kojoj se dokument nalazi. Povezivanje podataka o člancima, DOI brojeva i veb-adresa obavlja se preko servisa „Crossref”. Taj servis održava…
Februar su, kao i prethodne mesece, obeležile živopisne aktivnosti naših nastavnika i saradnika. Ovog meseca dodatno smo pojačali saradnju sa naučnim i stručnim podmlatkom iniciranu prethodnog meseca i radujemo se njihovim prvim publikacijama, jer će se one zasigurno pamtiti. FEBRUARSKA EDUKACIJA NASTAVNIKA I SARADNIKA Februar je počeo pitanjem da li bavljenje naukom treba da…
Bavljenje naukom podrazumeva deljenje rezultata rada, svojih veština i svog postojanja sa celokupnim društvom. Potencijalne individualne uloge i doprinosi se mogu razlikovati. Deo tog deljenja podrazumeva i pomoć naučnim časopisima, konferencijama, urednicima, autorima i uopšte celokupnoj naučnoj populaciji u vidu recenziranja naučnih i stručnih radova. Često su nastavnici skloni tome da iz naučne zajednice uzimaju…
U bavljenju naučnoistraživačkim, umetničkim i stručnoistraživačkim radom niste sami. Milioni istraživača u čitavom svetu sprovode svoja istraživanja svakodnevno. Koristite resurse koje vam nudi naučna zajednica, kao i znanja koja besplatno deli sa svim svojim članovima. Upoznajte se se sa istraživačkim mrežama za akademce, naučnike i istraživače, i pristupite odabranima kako biste već danas mogli…
Na onlajn CNIR vebinaru „Publikovanje radova”, održanom 12. 2. putem DL platforme, profesor Slavko Pokorni podsetio nas je na važne lekcije, koje u vidu multimedijalnih beležaka delimo sa vama. Šta je važno da znate? „Prihvatanje rada kakav je poslat, bez primedbi i potrebe za korekcijama, predstavlja retkost. Češće je prihvatanje rada sa zahtevom ili predlozima…
CNIR vas poziva na edukativni vebinar „Publikovanje radova”, koji će se održati u subotu, 12. 2, od 12:00 do 13:30, onlajn, putem DLS platforme. PRIJAVITE SE Koji je cilj vebinara? Cilj vebinara je pružanje pomoći svim nastavnicima koji treba da publikuju radove da bi ostvarili uslove za izbor u nastavnička zvanja, ojačali svoje trenutne pozicije, kao i da…
Januar su naučnici, stručnjaci i umetnici LINKgroup edu Alliance iskoristili da svedu račune od prethodne godine, pripreme godišnje izveštaje nastavnika i izveštaje o naučnoistraživačkom i umetničkoistraživačkom radu, ali i da izrade planove istraživačkog rada, učešća na konferencijama, umetničkim i neumetničkim projektima za 2022. godinu – da daju čvrsta obećanja da će nova godina biti…
Nauka je jedan od najvažnijih kanala znanja i čovekovog saznavanja sveta. Otuda je njena uloga specifična, a vrednosti za naše društvo mnogobrojne – od stvaranja novih znanja, preko unapređenja obrazovanja, do povećanja kvaliteta naših života. Da li onda bavljenje naukom treba da bude skupo? Šta je to APC (Article Processing Charge) i koje vrste naknada…
Web of Science (WOS) je svetska globalna baza citata. Njihova platforma obuhvata različite discipline iz skoro 1,9 milijardi citiranih referenci iz preko 171 milion zapisa. Nekadašnja SCI lista, kako se popularno naziva kod nas, u stvari su WOS citatni indeksi. Šta čini WOS servis i zašto moram sve ovo da znam? U okviru WOS servisa…
Naučni časopis za savremeno obrazovanje i primenu informacionih tehnologija – EdTech Journal će izlaziti u štampanoj i elektronskoj formi zbog čega je LEA izradila veb-sajt na PKP platformi, čime smo pokazali naše opredeljenje da budemo deo open access porodice u okviru Gold režima (bez naplate APC-a). Šta sve sadrži sajt? Na sajtu časopisa na srpskom…
Institut za moderno obrazovanje i LEA grupa su u toku 2021. godine postali bogatiji za još jedan organizacioni deo – Centar za naučnoistraživački rad i izdavačku delatnost (CNIR). Iako CNIR posluje tek nepuna tri meseca, aktivnosti i dostignuća su brojni i izuzetni, pre svega zahvaljujući toploj dobrodošlici svih zaposlenih LEA grupe i spremnosti nastavnika i…
Poslednji dan u ovoj godini iskoristićemo da vam poželimo sve najbolje u narednoj godini i podsetimo koliko je decembar za naučnike, stručnjake i umetnike iz LEA grupe bio dinamičan. Nekoliko novih zanimljivih projekata je pokrenuto, održavale su se radionice i vebinari, predstave, izložbe, sprovodila naučna istraživanja, pisale knjige, naučni i stručni radovi. Naši istraživači su…
Sa velikim zadovoljstvom vas obaveštavamo da je dugo i pažljivo pripreman projekat pokretanja prvog naučnog časopisa LEA grupe uspešno realizovan, osnivanjem Naučnog časopisa za savremeno obrazovanje i primenu informacionih tehnologija – EdTech Journal. Časopis će se objavljivati u štampanoj i elektronskoj formi, na srpskom i engleskom jeziku i biće orijentisan ka primeni informacionih tehnologija u…
Na CNIR vebinaru „Šta sve morate da znate da biste napredovali u izboru u nastavničko zvanje”, održanom 18. 12, onlajn – putem DLS platforme, profesor Slavko Pokorni podsetio nas je na neke važne lekcije koje u vidu multimedijalnih beleški delimo sa vama. Šta je važno da znate? „Visokoškolska nastava predstavlja jedinstvo nastave i naučnoistraživačkog rada, a…
Kategorizacija naučnih časopisa je važna da bi se utvrdio uticaj i značaj časopisa i istraživača. Isti je slučaj i sa drugim naučnim publikacijama (monografije, tematski zbornici, zbornici i druga građa Pogledajte aktuelnu kategorizaciju časopisa i osnov za kategorisanje kako biste bili uspešniji u izboru časopisa Liste kategorisanih domaćih naučnih časopisa možete pogledati na stranici koja…
Novembar je doneo mnogo novih izazovnih zadataka nastavnicima i saradnicima LEA obrazovnih afilijacija i dinamiku CNIR-u. Ostvarene su nove saradnje, testirane, dokazivane i odbacivane hipoteze. U novembru su naši nastavnici i saradnici imali zapažena učešća u ICESBA međunarodnoj konferenciji, u čijoj organizaciji ove godine učestvuju i FSU i ITS, a posebno smo ponosni i na…
Plagijarizam, odnosno plagijat podrazumeva preuzimanje zasluga za nečiji rad ili ideje bez pristanka ili priznanja te osobe. Plagijat može biti nameran ili slučajan. Najbolji način da se izbegne plagijat je da naučite i primenite dobre akademske prakse od samog početka. Naučimo šta se smatra plagijatom kako bismo bili etični i korektni prema drugim istraživačima…
Centar za naučnoistraživački rad i izdavačku delatnost LEA grupe (CNIR) vas poziva da učestvujete u ovogodišnjoj velikoj internacionalnoj konferenciji IEEE Zinc 2022. Dostavite nam svoje predloge tema naučnih i stručnih radova, a sa velikim zadovoljstvom vas obaveštavamo da će za izabrane radove CNIR finansirati troškove kotizacije. IEEE ZINC 2022 – mnogo više od konferencije ZINC…
OPEN ACCESS (OA), što na srpskom jeziku znači „otvoreni pristup”, podrazumeva besplatan, neograničen i slobodan pristup objavljenim naučnim radovima, knjigama, akademskim časopisima i doktorskim disertacijama. Inicijativa pokreta za otvoren pristup nastala je kao bunt zbog činjenice da se rezultati istraživanja koja finansiraju naučni instituti, odnosno univerziteti, publikuju u komercijalnim časopisima sa pretplatama koje bi morale…
Naučni rad čini završnu fazu svakog istraživanja i služi za deljenje i promociju dobijenih rezultata i zaključaka. Njegov cilj, kao i cilj samog istraživanja, jeste da se dobiju novi i originalni rezultati, te služi i kao merilo doprinosa naučnika, koji se ne iskazuje samo naučnim doprinosom rada već i brojem publikacija koje je svaki pojedinačni naučnik objavio, i to pre…
Dugo i brižljivo pripremani projekat osnivanja centra čiji je cilj razvoj naučnoistraživačkih kadrova LINK Educational Alliance u oktobru je prešao u fazu realizacije. Osnivanje Centra za naučnoistraživački rad i izdavačku delatnost (CNIR) daje LINKgroup obrazovnoj alijansi mogućnost strateškog ponašanja u vezi sa pitanjem naučnog razvoja nastavnika i saradnika, koncentraciju resursa i kapitala, a zaposlenima priliku za kontinuirani…
Verujemo da i vi delite uverenje da je nauka uzvišeni kolektivni poduhvat koji istovremeno značajno unapređuje naš svakodnevni život, ali i pomaže da odgovorimo na velike misterije univerzuma. Jednostavno: nauka je jedan od najvažnijih kanala znanja i čovekovog saznavanja sveta. Otuda je njena uloga specifična, a vrednosti za naše društvo mnogobrojne – od stvaranja novih…
Održan CNIR vebinar „Šta sve morate da znate da biste napredovali u izboru u nastavničko zvanje” U organizaciji Centra za naučnoistraživački rad i izdavačku delatnost (CNIR) Instituta za moderno obrazovanje, redovni profesor Slavko Pokorni održao je vebinar 18. 12. 2021. godine pod nazivom „Šta sve morate da znate da biste napredovali u izboru…
INSTITUT ZA MODERNO OBRAZOVANJE ORGANIZOVAO PROJEKTNU RADIONICU ZA ITS-BEOGRAD U petak, 10. decembra, Centar za naučnoistraživački rad i izdavačku delatnost (CNIR) i Centar za projekte Insituta za moderno obrazovanje organizovali su “Projektnu radionicu ITS” u prostorijama Visoke škole strukovnih studija za informacione tehnologije ITS-Beograd kao i online putem DLS platforme na temu pisanja…
Sa zadovoljstvom vas obaveštavamo da je u okviru LINK obrazovne alijanse otvoren najmoderniji Centar za naučnoistraživački rad i izdavačku delatnost (CNIR), koji će akumulirati naučnu snagu na nivou LINK ustanova i pružiti resurse i konsultantsku pomoć kako bi svi naši profesori uspešnije upravljali svojom akademskom i naučnom karijerom. Centar je namenjen redovnim i vanrednim profesorima,…