IMO odabran za strateškog partnera Erasmus+
transnacionalnog projekta koji razvija inovativne programe
nastavničkih obuka za veštine 21. veka
Nacionalna agencija Erasmus+ iz Francuske finansira dvogodišnji projekat „Citizen 2.1” u sklopu strateških partnerstava radi razmene najboljih praksi. Projekat je usmeren ka razmeni najboljih praksi u oblasti razvoja obrazovnih komptencija koje se odnose na digitalne veštine. Projektni konzorcijum čine značajne evropske obrazovne institucije iz Nemačke, Belgije i Francuske i Institut za moderno obrazovanje (IMO), najsavremeniji centar za stručno usavršavanje nastavnika sa Balkana.
Kroz projektne aktivnosti formiraće se interesna zajednica nastavnika. Nastavnici će kroz razmenu informacija u okviru programa obuka i seminara biti kompletno osposobljeni najsavremenijim digitalnim veštinama za nastavni rad i učešće u globalnom procesu evolucije društva i obrazovanja u 21. veku.
Rad Instituta za moderno obrazovanje kao primer inovativne prakse koja će biti prezentovana međunarodnim partnerima i nastavnicima
Institut za moderno obrazovanje je u okviru međunarodnog projekta „Citizen 2.1” prepoznat kao partner koji ravnopravno nudi najsavremenija iskustva u edukaciji nastavnika koja se tiču razvoja nastavničkih digitalnih veština, te dobija priliku da svoje inovativne pristupe u radu podeli sa partnerskim obrazovnim i inovacionim institutima i centrima, sa institucijama za nacionalno obrazovanje i obuku, kao i sa trgovinskim i industrijskim komorama u čak tri zemlje Evrope.
U okviru projekta će se za 45 nastavnika iz Francuske, Nemačke, Belgije i Srbije održati 4 transnacionalna sastanka i 3 modula za obuku u vezi sa inovativnim digitalnim praksama. Odabranim nastavnicima koji će imati priliku da se upoznaju sa najnovijim nastavnim pristupima strateški partneri projekta „Citizen 2.1” pružiće šansu da dobiju značajnu oznaku „Open Badges”, koja na međunarodnom nivou obezbeđuje prepoznavanje nastavnika koji su stekli nove digitalne veštine.
Prezentacija projekta dostupna je OVDE.
Razvoj veština 21. veka – osnova uspeha savremenog obrazovanja
U praksi se pokazalo da, uprkos brojnim dostupnim programima obuka na polju razvoja digitalnih kompetencija, značajan broj nastavnika u veoma malom procentu implementira u praksi obrazovnu tehnologiju i pronalazi načine kako da usaglasi tradicionalni i onlajn nastavni pristup. Upravo je naveden i glavni razlog postojanja ogromnog jaza između veština nastavnika i učenika.
Šta strateško partnerstvo IMO i drugih partnera na projektu „Citizen 2.1” donosi nastavnicima u Srbiji?
Proučavanjem i razmenom primera najsavremenijih praksi u obrazovnim i inovacionim institutima, obrazovnim centrima, institucijama za nacionalno obrazovanje i obuku, trgovinskim i industrijskim komorama, zatim kroz raznolikost pristupa u pogledu usavršavanja: okrugli stolovi, ankete, posete lokacijama, diskusije i analize najboljih praksi, kao i eksperimentisanjem u praksi tokom perioda obuke za transnacionalni panel, projekat „Citizen 2.1” doneće izuzetnu vrednost obrazovanju na nacionalnom i međunarodnom nivou, ali i brzu, praktičnu primenu digitalnih alata, resursa i materijala i stručnost u njihovoj upotrebi.
Zahvaljujući učešću IMO u ovom značajnom transnacionalnom projektu, nastavnici iz Srbije će imati priliku da vide rezultate povezivanja tri obrazovna sveta u jednu misiju koja će raditi na kreiranju inovativnih, praktičnih i perspektivnih pristupa za razvoj digitalnih kompetencija i veština u obrazovanju, odnosno na kreiranju kvalitetnih programa stručnog usavršavanja kroz istraživanje funkcionalnih, savremenih metoda i pristupa.
Glavni ciljevi i zadaci transnacionalnog projektnog razvoja nastavničkih veština 21. veka
Povezivanjem različitih obrazovnih institucija i centara osvetliće se kreativni, moderni i efikasni elementi obrazovnih sistema Francuske, Belgije, Nemačke i Srbije, koji će kroz praktičan rad i studiozan pristup odgovoriti na pitanje kako će izgledati sutrašnji svet, ali i kako osigurati kvalitetno digitalno obrazovanje i obuke za nastavnike. Pored toga, projekat će izabrati najbolje primere dobre prakse, koji će pomoći da se na lak i jednostavan način prevaziđe problem usvajanja digitalnih veština, koje su ključne za uspeh u 21. veku.
Sva sumirana rešenja i rezultati projekta biće pretočeni u elektronski priručnik za nastavnike pod nazivom „Vodič za dobre prakse”, kao i u seminar o inovativnim digitalnim alatima.
U skladu sa tim, glavni ciljevi projekta su:
- definisanje i prepoznavanje ključnih digitalnih veština za građane 21. veka,
- pronalaženje tačaka konvergencije između obrazovanja i tržišta rada putem digitalnih alata,
- rasvetljavanje inovativnih i efikasnih metoda i pristupa za obuke,
- sticanje obogaćene i zajedničke kulture.
Partneri na projektu
- GIP FTLV Franche-Comté (Region akademske oblasti Burbon), Francuska
- Institute for Contemporary Education, Srbija
- Handwerkskammer der Pfalz Germany, Nemačka
- COMMISSION COMMUNAUTAIRE FRANCAISE Belgium, Belgija
- Fédération Régionale des Maisons Familiales Rurales de Bourgogne Franche-Comté France, Francuska
- efp Espace Formation PME Belgium, Belgija