IMO sa još 7 evropskih partnera zvanično započeo svetski
obrazovni projekat „dBias”
Prvi transnacionalni sastanak označio početak projektnih aktivnosti
U ponedeljak i utorak, 19. i 20. oktobra 2020, započet je rad na implementaciji velikog obrazovnog projekta „The Art of De-biasing (dBias)” održavanjem prvog transnacionalnog sastanka predstavnika partnerskih organizacija.
Projektni konzorcijum čine organizacije i obrazovne ustanove iz sedam evropskih zemalja, uključujući i jedinog predstavnika iz Srbije – Institut za moderno obrazovanje.
Kao predstavnici IMO, sastanku su prisustvovali članovi ekspertskog tima Aleksandra Borović, projektni saradnik, Nina Stojanović, projektni menadžer, i dr Svetlana Belić Malinić, akademska direktorka Instituta i stručnjak iz oblasti internacionalnog obrazovanja.
Zašto je projekat „dBias” značajan za svetsko obrazovanje?
Projekat „dBias” smatra se nastavkom Erasmus+ projekta „De Facto”, koji je sproveo NTCenter iz Bugarske, jedan od sedam evropskih partnera.
Pogledajte ko još čini odabrani međunarodni tim partnera u projektu „dBias”.
Kako su kroz projekat „De Facto” analizirani tipovi dezinformacija koje stižu do učenika i putevi njihovog usvajanja, na svetskom nivou se javila potreba da se definišu precizni alati koji bi poslužili kao relevantno sredstvo za borbu protiv prihvatanja raznih obrazovnih pristrasnosti kao činjenica.
Preciznije identifikovanje i sprečavanje prihvatanja kognitivnih pristrasnosti kao istinitih informacija stavlja projekat „dBias” na vrh lestvice obrazovnih prioriteta, dajući mu istinski praktični značaj u pogledu izrade i pripreme digitalnih resursa koji ispituju realno učeničko razumevanje i kognitivno procesuiranje naučenog.
Šta je dobila srpska prosveta učešćem IMO na transnacionalnom projektu?
Kako su među partnerima na ovom projektu odabrane obrazovne ustanove sa izuzetnim nacionalnim uticajem, primetno je da svi članovi konzorcijuma poseduju široku lepezu znanja, profesionalnih iskustava i veština koje će doprineti tematskom razmatranju iz različitih uglova. Ta širina će doprineti i boljem sagledavanju problema, kreativnijem pristupu u predloženim rešenjima, ali i strategijama za obrazovni rad usmeren na uklanjanje kognitivnih pristrasnosti. To bi značilo da svet i Srbija konačno dobijaju potrebna nastavna sredstva koja će nastavnicima dati precizne informacije o vrsti pristrasnosti koje utiču na ponašanje učenika i njihovo razumevanje gradiva.
Da bi se obuhvatio širok spektar kognitivnih pristrasnosti koje se sreću u obrazovnom procesu, upravo će prvi koraci u realizaciji projekta biti usmereni na precizan odabir pristrasnosti koje su najrasprostranjenije širom sveta, nezavisno od kulturnih i geografskih razlika.
Specijalnu priliku da budu deo svetskog projekta „dBias” dobijaju i IMO članovi
Institut za moderno obrazovanja daće specijalnu priliku svim IMO članovima da doprinesu ovom projektu tako što će svoje iskustvo u radu sa učenicima i interakciji sa drugim nastavnicima sagledati kroz okvire čak 200 kognitivnih pristrasnosti, ali i tako što će učestvovati u selekciji najčešćih pristrasnosti u obrazovanju.
Na ovaj način se svakom IMO članu pruža fenomenalna šansa da da lični doprinos svetskom obrazovanju, kreiranju prvih međunarodnih materijala, alata i strategija za uklanjanje kognitivnih pristrasnosti i tako podstakne unapređenje obrazovnog procesa svuda u svetu.
Više o projektu „dBias” možete saznati OVDE.
Za više informacija u vezi sa projektom možete nam se obratiti putem imejl-adrese edu@institut.edu.rs ili pozivom na broj 011/40-11-260.