Kakva je budućnost obrazovanja u digitalnom svetu?
U okviru projekta „Citizen 2.1”, čiji je partner Institut za moderno obrazovanje, održan je međunarodni skup na temu „Digital Citizen 2.1: Paradigm of Digital Transition”.
U okviru navedenog događaja u goste su nam došla 23 obrazovna stručnjaka iz tri različite evropske zemlje: Belgije, Francuske i Nemačke, među kojima su predstavnici ministarstva obrazovanja Francuske, organizacija za stručnu obuku i usluge digitalnog obrazovanja, organizacija za celoživotno učenje, univerzitetske laboratorije, jedna privredna komora i tri nacionalna obrazovna odseka.
Putem ovog događaja predstavili smo izuzetne projekte, prakse i ideje iz Srbije i drugih zemalja na temu upotrebe savremene obrazovne tehnologije (na primer Artificial Intelligence, Machine Learning, AR, VR, blockchain itd.).
Skup je u ime Instituta otvorila prof. Sanja Todosijević, predstavivši Link Educational Alliance, a zatim su direktorka K–12 škola Zorana Bodiroga i nastavnica Maja Babić predstavile upotrebu robota u obrazovanju.
Katarina Stečić iz Centra za promociju nauke predstavila nam je budućnost STEM obrazovanja, kao i laboratoriju Mejkers spejs, a dr Branislav Kisačanin, sa Istraživačko-razvojnog instituta za veštačku inteligenciju Srbije, predstavio nam je svoje viđenje upotrebe AI-ja u savremenom obrazovanju.
Drugog dana gosti su posetili Muzej Nikole Tesle i kampus ITHS-a, a poslednjeg dana im je Glorija Martinović iz Centra za urbani razvoj predstavila upotrebu AR-a (Augmented Reality) s ciljem promocije kulturne baštine, kao i blokčejn superklaster „Odličan 3”.
Poslednji govornik, Bojan Antović, direktor Planetsofta, dao nam je jasan pregled blokčejn tehnologije i toga kako bi se ona mogla koristiti u oblasti obrazovanja.