LINK OBRAZOVNA ALIJANSA među ključnim institucijama u digitalnom obrazovanju: SELFIE FORUM 2021
Sedmog i osmog oktobra 2021. godine Zajednički istraživački centar Evropske unije u saradnji sa Generalnim direktoratom za obrazovanje, omladinu, sport i kulturu uz doprinos Generalnog direktorata za zapošljavanje, socijalna pitanja i inkluziju organizovao je drugi po redu SELFIE forum i okupio članove SELFIE zajednice. Direktori škola, nastavnici, učenici, predavači, nacionalni koordinatori, kreatori politika, istraživači, stručnjaci i potencijalni budući korisnici prisustvovali su događaju na kom su mogli da saznaju nešto više o novoj verziji SELFIE instrumenta, kao i o tome kako je prethodna verzija uticala na škole.
Evolucija SELFIE instrumenta: Strategija i uticaj
Tokom dva dana učesnici su imali priliku da učestvuju u plenarnim sednicama ovog onlajn-događaja, koje su prenošene uživo. Komesar Marija Gabrijel (Mariya Gabriel), nadležna za inovacije, istraživanje, kulturu, obrazovanje i omladinu, i komesar Nikolas Šmit (Nicolas Schmit), nadležan za radna mesta i socijalna prava, podelili su sa publikom svoje stavove o zajedničkim zalaganjima da se SELFIE koristi u obrazovanju kako bi se povećale sposobnosti i digitalne veštine kako učenika, tako i nastavnika.
Panel-diskusija okupila je predstavnike vlada koji su učesnicima dali bolji uvid u način na koji Akcijski plan za digitalno obrazovanje EU i SELFIE mogu unaprediti razvoj visokokvalitetnog ekosistema digitalnog obrazovanja. Dr Nikoleta Janucu (Nikoleta Giannoutsou), vođa projekta, nadležna za ljudski kapital i zapošljavanje u okviru Zajedničkog istraživačkog centra, predstavila je podršku koju je SELFIE pružio školama u pogledu razvijanja njihovih digitalnih kapaciteta. Koristeći dokaze iz nekoliko izvora koje je sakupila u školama koje su učestvovale u njenoj studiji, ona je analizirala uticaj SELFIE instrumenta i objasnila kako su škole prilagodile svoje digitalne strategije nakon što su dobile povratnu informaciju.
Akademski direktor naše alijanse, dr Svetlana Belić Malinić, učestvovala je u radnim grupama i doprinela diskusiji svojim stručnim znanjem u oblastima digitalnog obrazovanja i profesionalnog razvoja. „Biti digitalno pismen se danas ne svodi samo na upotrebu digitalnih uređaja. Moramo prilagoditi svoje pristupe nastavi i učenju kako bismo učenicima pomogli da iskoriste moć digitalizacije”, objasnila je dr Belić Malinić.
Digitalizujmo se: Naredni koraci
Vrhunac dana bila je prezentacija novog instrumenta za samoprocenu „SELFIEforTEACHERS”, čiji je cilj da podrži profesionalni razvoj nastavnika. Prezentacija predstavlja jedan od načina Evropske komisije da podrži digitalnu spremnost nastavnika i unapredi učenje u digitalnom svetu, što je i navedeno u Akcionom planu za digitalno obrazovanje. Ovaj alat osmišljen je kao niz pitanja koja istog trenutka daju povratnu informaciju, a njegov cilj je da nastavnike usmeri ka unapređenju njihovih profesionalnih veština u digitalnom kontekstu.
Još od svog postanka, od 2018. godine, SELFIE je pridobio više od 1.7 miliona korisnika u preko 13.000 škola koje se nalaze u više od 80 zemalja širom sveta. Nova verzija namenjena je isključivo nastavnicima i skreće pažnju na profesionalno učenje i usavršavanje kao temelj digitalnog obrazovanja.
Drugog dana Nikolas Šmit, evropski komesar za radna mesta i socijalna prava, predstavio je još jednu verziju SELFIE instrumenta: SELFIE za učenje zasnovano na radu (WBL – work-based learning). Cilj ove verzije jeste da spoji institucije za stručno obrazovanje i obuku sa kompanijama kako bi se povela diskusija o tome kako oni integrišu digitalne tehnologije u obrazovanje i obuke koje pružaju.
Tokom završnog obraćanja učesnici su saznali više o budućnosti SELFIE instrumenta i dobili su inspiraciju da sačine sopstvene akcione planove i naprave korak napred ka svom digitalnom osnaživanju.
Institut za moderno obrazovanje: Pružanje podrške nastavnicima u potrazi za znanjem
Od samog početka svog koncepta, Institut za moderno obrazovanje pomagao je nastavnicima da usvoje digitalne veštine u susret zahtevima nove obrazovne paradigme. Desetine hiljada nastavnika pohađalo je seminare, radionice i konferencije koje je organizovao Institut, učeći kako da predaju na nov način.
„Pružajući podršku nastavnicima u potrazi za novim znanjem, naš Institut je razvio veoma ambicioznu agendu kao odgovor na digitalizaciju. Koristimo elemente Akcionog plana za digitalno obrazovanje Evropske unije kao smernice pomoću kojih pripremamo srpske nastavnike za evropsku budućnost obrazovanje”, zaključila je dr Belić Malinić.