Na međunarodnom #DigiEdu hakatonu IMO predložio jednu od
najboljih digitalnih inovacija
Tokom 12. i 13. novembra Evropska unija (EU), Evropski institut za inovacije i tehnologiju (EIT) i Savezno ministarstvo obrazovanja i istraživanja Nemačke sa partnerima održali su veliki oflajn i onlajn obrazovni hakaton #DigiEduHack2020, koji je okupio najbolje prosvetne lidere – nacionalne predstavnike iz 36 zemalja sveta sa ciljem kreiranja najboljih virtuelnih rešenja za digitalno obrazovanje.
Cilj ovog događaja je da poveže najbolju pedagošku praksu i digitalne kompetencije i na svetskom nivou kreira održivo, praktično i efikasno digitalno rešenje koje će značajno unaprediti rad i podučavanje u onlajn-okruženju. Kako je onlajn-nastava sigurni trend u obrazovanju, tako je stvaranje inovativnih nastavnih pristupa potreba svakog obrazovnog sistema.
Među predstavnicima Srbije na ovogodišnjem #DigiEduHack2020 našle su se kolege sa Instituta za moderno obrazovanje i LINK Innovations tima: MSc Aleksandra Ikonov, dr Andrej Bunjac i dr Svetlana Belić Malinić. Njihova fenomenalna ideja odabrana je u konkurenciji od preko 2.400 učesnika za jednu od najboljih digitalnih inovacija na temu: Hack the Great Online Pivot.
Kako izgleda digitalna inovacija koja je osvojila svet?
Glavni izazov koji je stavljen pred IMO i LINK Innovations predstavnike bio je da osmisle platformu koja bi rešila niz izazova sa kojima se danas susreću nastavnici širom sveta. Platforma bi trebalo da reši probleme koji se tiču pristupa učenju, nivoa digitalnih veština i učenika i nastavnika, da promoviše praktičan pedagoški model podučavanja na mreži, da eliminiše izazove u vezi sa ograničenim socijalnim interakcijama, načinima i procenom nivoa znanja, ali i da omogući brzo, jednostavno i lako pretvaranje materijala za učenje u nove nastavne modalitete.
Njihova platforma pod nazivom U-turn-4-U-learn: EM-OWL platform for social-emotional learning uspela je da ispuni stroge kriterijume ovogodišnjeg edu-hakatona i prevaziđe sve digitalne izazove, oduševi međunarodni žiri i dobije titulu jedne od najboljih inovacija za digitalno obrazovanje.
Temelj ove inovativne platforme za socijalno-emocionalno učenje je u savremenom konstruktivizmu i teoriji aktivnog učenja, podržan veštačkom inteligencijom i socijalnom interakcijom u onlajn-okruženju, promovišući na taj način socijalno-emocionalne aspekte procesa učenja.
EM-OWL komunikaciona platforma: Inovativno digitalno rešenje za sve izazove onlajn-nastave
EM-OWL je međuinstitucionalna komunikaciona platforma koja kombinuje najbolje karakteristike mnogih popularnih aplikacija za društvene medije, poseduje niz jedinstvenih funkcionalnosti i stavlja sve u obrazovni kokurikularni kontekst. Dizajnirana je da omogući trenutnu komunikaciju između učenika/studenata i fakulteta, odnosno školskog sistema. Glavna svrha ove platforme je da omogući svima koji učestvuju u obrazovnom procesu jedinstveno sredstvo za brze socijalno-emocionalne i akademske interakcije. Otuda ova jedinstvena platforma pruža:
- slobodu stvaranja i moderiranje podforuma u aplikaciji;
- anonimno deljenje emocija tokom onlajn-nastave;
- ćaskanje organizovano oko hashtagova koji mogu uputiti učesnike na odgovarajuće postove;
- jedinstven sistem ocenjivanja postova (hoots) koji omogućava korisnicima da anonimno ocenjuju postove drugih korisnika kako bi filtrirali neželjena ponašanja;
- mogućnost sticanja akademskih kredita kroz vršnjačku podršku i rešavanje problema;
- trenutno deljenje teksta, fotografija i glasovnih poruka;
- personalizovanu analitiku i za učenike i za nastavnike, što ukazuje na ponašanja koja su dovela do najuspešnijih društvenih ishoda;
- AI (Artificial Intelligence) filtere za ćaskanje za uklanjanje neprikladnog sadržaja;
- sistem za detekciju emocija zasnovan na AI, video-komunikaciju koja upozorava nastavnika o ukupnom raspoloženju u učionici.
Zašto je EM-OWL platforma jedna od najboljih obrazovnih inovacija?
Jedan od osnovnih razloga zbog čega je EM-OWL platforma na ovogodišnjem hakatonu odabrana za jednu od najboljih je što uključuje sve aktere u obrazovnom sektoru – školsku upravu, pedagoško-psihološku službu, roditelje, nastavnike i učenike mlađih i starijih razreda. Kroz njihovo povezivanje stvara se podsticajno mrežno okruženje koje neguje i razvija socijalno-emocionalne interakcije i formira empatični komunikacioni trougao između učenika, roditelja i škole.
Osnovni cilj ove platforme je da očuva osećaj zajedništva tokom nastave na daljinu, istovremeno omogućavajući brzu, efikasnu i preciznu komunikaciju između učenika i nastavnika na svim nivoima.
Glavna prednost EM-OWL obrazovne platforme
Za razliku od drugih platformi, EM-OWL digitalno rešenje zasniva se na pristupu pozitivne psihologije, koja u onlajn-okruženju na veoma kreativan način angažuje učenike i pokreće međuvršnjačko podučavanje i uzajamno učenje, što svakako pokreće i uzajamnu motivaciju. Jedinstvenost ove platforme je što omogućava da učenici i nastavnici prenesu svoja osećanja u vezi sa podučavanjem i učenjem koristeći barometar emocija, a ne lajkove, ocene ili bodove, koji se zatim obrađuju pomoću AI integrisanog algoritma.
Kreatori i idejni tvorci ove platforme dr Andrej Bunjac, dr Svetlana Belić Malinić i MSc Aleksandra Ikonov ističu da bi moto platforme bio „Nastavnici koji vole nastavu uče učenike da vole učenje” jer je EM-OWL obrazovni alat koji podstiče akademski uspeh svakog učenika vodeći računa i o socijalno-emocionalnom aspektu celokupnog obrazovno-vaspitnog procesa.
Za više informacija možete nam se obratiti putem imejl-adresa: office@institut.edu.rs i edu@institut.edu.rs ili pozivom na broj: 011/40-11-260.