NOVI IZBOR AMBASADORA: Na Science on Stage Srbija
mapi još 4 nastavnika
Prilikom otvaranja konkursa za nacionalne STEAM ambasadore javilo se veliko interesovanje među kolegama, te Science on Stage Srbija i njen predstavnik, Institut za moderno obrazovanje, već mesecima imaju pune ruke posla da temeljno pregledaju i po kriterijumima analiziraju sve prijave. Dosad je odabrano 28 od 50 nastavnika koji ponosno nose titulu zvaničnih nacionalnih predstavnika najveće mreže STEAM nastavnika za Srbiju – Science on Stage Srbija ambasadori (SonS ambasadori).
Pridružite se i vi jedinoj mreži STEAM nastavnika u Srbiji.
U avgustovskoj kandidaturi odabrano 4 kolega ambasadora
Članovi Nacionalnog upravnog odbora Science on Stage mreže, sačinjeni od STEAM stručnjaka sa višegodišnjim iskustvom, analizirali su aktivnosti kolega vaspitača, učitelja, nastavnika opštih i stručnih predmeta iz osnovnih i srednjih škola, i kao STEAM lidere sa interesantnim idejama, pristupom u radu, načinom interdisciplinarnog povezivanja gradiva, inovativnošću i kreativnošću izdvojili:
- Irena Bijelić, nastavnik razredne nastave, OŠ „23.oktobar’’, Sremski Karlovci;
- Dragan Golubović, nastavnik fizike, OŠ „Vuk Karadžić“, Leskovac i OŠ „8.oktobar“ i „Siniša Janić“, Vlasotince;
- Nenad Pantić, nastavnik razredne nastave, OŠ “Sava Šumanović”, Zemun;
- Mirjana Tišma, nastavnik razredne nastave, OŠ “Dragana Lukić”, Beograd.
Biografije ambasadora možete pogledati na zvaničnom SonS sajtu.
Nastavnik matematike i višestruko nagrađivani STEAM stručnjak Snežana Tošović dala nam je kratak rezime na temu zašto je važno razvijati STEAM veštine kod učenika.
„Danas učenici iz udžbenika uče gotova naučna dostignuća, činjenice, obrasce. Po mom mišljenju, za proces učenja mnogo je važniji put dolaženja do tih otkrića. Te se informacije učenicima mogu približiti, tj. objasniti kroz pričanje priča zasnovanih na istorijskim činjenicama ili na onim koje su izmišljene. Koliko god ih učili da povezuju informacije iz različitih predmeta, ako to ne radimo na neki iskustven način, teško se može doći do visokog nivoa postignuća.
Učenicima treba pružiti priliku da sebi iskustveno dokažu svoje sposobnosti, da na taj način steknu poverenje u sposobnost upotrebe znanja. Mnoge se veštine takvim procesom razvijaju. Te aktivnosti mogu biti mali ogledi, poput modela koji pokazuje kako to pluća dišu, gde je korišćen recikliran materijal. Možda nisu potrebna nikakva materijalna sredstva, ali učenike treba zainteresovati za proces istraživanja kroz literaturu i/ili internet postavljanjem pitanja/zadataka/problema/situacija.”
Konkurs za ambasadore je još uvek otvoren.
Koje osobine Snežana, kao član Nacionalnog upravnog odbora Science on Stage mreže, posebno vrednuje prilikom odabira SonS ambasadora?
U skladu sa nastavnom filozofijom koje se pridržava, Snežani su prilikom odabira SonS ambasadora „bitne veštine nastavnika koje im pomažu zainteresuju učenika na proces istraživanja, njegova kreativnost u osmišljavanju aktivnosti, u povezivanju predmeta, sposobnost da organizuje aktivnosti putem kojih će učenici samostalno dolaziti do zaključaka iz bilo kog predmeta. Za sve to ne morate imati veliku informatičku pismenost, ali, s druge strane, vaše izuzetno visoke kompetencije iz te oblasti mogu probuditi kod učenika odgovarajući pogled na budućnost naše planete ili na njihovo opredeljenje u životu. Svoje aktivnosti, u zavisnosti od svojih i afiniteta učenika, možete povezati i sa umetnošću bilo vizuelizacijom nekog procesa kroz umetnički izraz učenika ili, recimo, kroz performans. Svakako ćete svi uživati u procesu osmišljavanja, realizacije i/ili u produktima rada. Bolje se upoznajte, povežite se sa učenicima, ali neka se i oni povežu sa vama, nađite motivaciju za nove izazove, oplemenjujte se novim iskustvima i razvijajte nove ideje i drugi ugao gledanja. I neuspeli projekti će nešto novo doneti, otvoriti.”
Ako i vi na interesantan način od nastave pravite naučnu pozornicu koja aktivira učeničke STEAM veštine, pridružite se zvaničnom timu ambasadora mreže Science on Stage Srbija.
SonS mreža podržava najbolje primere iz nacionalne i međunarodne prakse s ciljem da motiviše nastavnike da primenjuju interdisciplinarni pristup u radu, umreže sjajne ideje i fleksibilne mogućnosti za učenje fokusiraju na značaj nauke i tehnologije u školama i društvenoj zajednici. Da bi nastavnik postao SonS ambasador – nacionalni STEAM lider – potrebno je da Nacionalnom upravnom odboru SonS mreže dostavi materijal koji potvrđuje:
- da je kolega realizovao aktivnosti iz oblasti STEAM nastave u prethodnom periodu;
- da neguje kontinuitet u stručnom usavršavanju;
- da primenjuje inovativnost u radu kroz primenu savremene obrazovne tehnologije, metoda i oblika rada;
- da je aktivno uključen u rad i članske aktivnosti relevantnih nacionalnih obrazovnih institucija, udruženja, društava. (Napomena: Članstvo u IMO je jedna od mogućih opcija, koja je obezbeđena po posebnim uslovima za potencijalne SonS ambasadore.)
VAŽNO: Titula SonS ambasadora bira se na period od 2 godine, nakon čega sledi reizbor, što je dodatan podsticaj svim kolegama da usavršavaju svoje nastavničke kompetencije i napreduju u znanju, ali i zvanju.
Za više informacija možete nam se obratiti putem imejl-adrese: sonsserbia@institut.edu.rs ili pozivom na broj: 011/40-11-260.