NOVO U DOMAĆEM OBRAZOVNOM SISTEMU: Započet
pionirski projekat uvođenja mašinskog učenja, veštačke
inteligencije i blockchain obrazovne tehnologije
Zahvaljujući naučnim dostignućima u proučavanju inovativnih obrazovnih rešenja, najpoznatiji svetski obrazovni centri i najbolje škole današnjice aktivno upotrebljavaju mašinsko učenje (Machine Learning – ML) i veštačku inteligenciju (Artificial Intelligence – AI), koji predstavljaju dragocenu pomoć predavačima i učenicima, olakšavajući i unapređujući učenje na mnogobrojne načine.
Nove edukativne studije utvrdile su da bi u periodu od 2017. do 2021. godine udeo veštačke inteligencije u obrazovanju u Sjedinjenim Američkim Državama porastao za 47,5 posto, što je jasan dokaz da obrazovni sistem mora da pretrpi radikalne promene i da se prilagodi tehnološkim trendovima usmerenim na buduće generacije učenika.
Po ugledu na inostranu praksu, i srpski obrazovni sistem teži primeni inovativnih obrazovnih praksi koje donose novu nastavnu paradigmu i obrazovni model podučavanja usmeravaju ka razvoju veština 21. veka.
Mašinsko učenje i veštačka inteligencija – obrazovna budućnost kojoj svedočimo
Mašinsko učenje spada pod okvire široke oblasti veštačke inteligencije i odnosi se na izgradnju i proučavanje sistema koji mogu učiti i donositi logičke zaključke iz mase podataka. Za obrazovno-vaspitne potrebe mašinsko učenje je prepoznatljivo u segmentu nastavničkog prenosa funkcija na sisteme obrazovne tehnologije (alate, platforme i aplikacije), koji u tom slučaju omogućavaju ispunjenje svih ključnih obrazovnih uslova koji su u tradicionalnom sistemu podučavanja mogući samo u individualnom radu. Prednosti ovakvog učenja vidljive su na svakom polju jer na lak i jednostavan način omogućavaju nastavnicima da:
- automatski dobiju informacije o uspehu svakog učenika pojedinačno i nivou savladanosti gradiva;
- istovremeno utiču na podučavanje svakog učenika primenom alata i resursa koji su optimalni za indvidualizavani pristup svakom učeniku;
- prilagođavaju nastavni tempo tako da odgovara svakom učeniku pojedinačno;
- pronalaze tehnološka rešenja koja omogućavaju digitalno obučavanje svih učenika;
- precizno, automatski i istovremeno obaveštavaju učenike o tačnosti svakog njihovog odgovora;
- obezbede precizni sistem za ispravljanje pogrešno naučenih obrazaca onoliko puta koliko je to svakom učeniku potrebno da bi shvatio dati problem (informaciju) i odgovorio tačno na postavljena pitanja;
- obezbede visok stepen motivisanosti učenika da budu aktivni učesnici u nastavnom procesu, naročito što tehnološka rešenja prate nivo digitalne aktivnosti učenika u strogo usmerenom radnom okruženju – time se beleži tačna putanja njihovog podučavanja;
- eliminišu subjektivne faktore u nastavnom procesu od strane učenika i nastavnika koji su uticali na ispitivanje i ocenjivanje znanja učenika, odnosno da realno determinišu nivo savladanosti programiranog gradiva.
Primenom ML i AI modela rada u praksi omogućava se:
- induktivno učenje (supervised learning);
- samoobučavanje (unsupervised learning);
- semiinduktivno učenje;
- obučavanje sa pojačavanjem (reinforcement learning).
Sada i Srbija ima lidera u projektnom razvoju tehnoloških, metodoloških i praktičnih modela primene educhain resursa
Kompanija LINKgroup već više od dvadeset godina nosi titulu obrazovnog lidera u nacionalnom i regionalnom obrazovnom sistemu. Glavni je predvodnik u implementiranju najnovijih dostignuća i standarda u oblasti obrazovanja, te na osnovu bogatog iskustva u pogledu razvoja funkcionalnih tehnoloških rešenja započinje pionirski projekat uvođenja blockchain obrazovne tehnologije u Srbiji.
Godinama unazad LINKgroup primenjuje najnovija AI i ML dostignuća, koja su sa ogromnim uspehom integrisana u jedinstvenu Distance Learning platformu – najmoderniji edukativni alat za učenje na daljinu, a čije mogućnosti korišćenja imaju učenici i studenti u okviru institucija LINK edu Alliance, kao i članovi Instituta za moderno obrazovanje. Primenom ovih tehnoloških rešenja korisnici DL platforme:
- preciznije i objektivnije utvrđuju učenički, ali i sopstveni model napredovanja;
- dobijaju proverene savete za karijeru;
- prate naprednu analitiku učenja;
- efikasno prolaze kroz proces testiranje bez stresa;
- imaju pregledan sistem pristupanja gradivu, kao i sistem njegove organizacije;
- povećavaju sopstveni nivo napredovanja i usvajanja znanja;
- grupišu gradivo za podučavanje prema potrebama, dostupnosti i afinitetima;
- koriste sistem automatskog podsećanja na obaveze;
- personalizuju učenički i sopstveni tok učenja;
- primenjuju model adaptivnog učenja;
- imaju pristup obrazovnom materijalu sa bilo kog mesta, u bilo koje vreme;
- dobijaju pametni pristup nastavnim resursima.
Uporedo sa nastavkom integrisanja modernih rešenja u domenu mašinskog učenja i veštačke inteligencije, LINKgroup započinje i projekat istraživanja, razvoja i primene blockchain tehnologije, koja se smatra najnovijim svetskim standardom i novim načinom razmišljanja u oblasti organizacije podataka i procesa podučavanja u obrazovnim institucijama. Na ovaj način LINKgroup pravi ozbiljan pomak u aspektu obrazovanja u onlajn-okruženju, beleženju učeničkih dostignuća, ostvarenosti u pogledu sertifikacije i autentifikacije diploma, kao i u aspektu decentralizacije pri širenju obrazovnih informacija i resursa.
Sve navedeno garantovano olakšava komunikaciju na mreži, obezbeđuje pouzdanost učeničkih i nastavničkih podataka i doprinosi primeni napredne metodičke prakse, najkvalitetnijih i najsavremenijih sadržaja i najmodernijih AI i ML algoritama. Uvođenje svetskih standarda u obrazovni sistem biće ogromna prednost svih institucija u okviru LINK Educational Alliance, koji će posredstvom Instituta za moderno obrazovanje biti predstavljeni i svim drugim ustanovama u Srbiji i tako će se pokrenuti nov model rada koji podučavanje čini sveobuhvatnijim, efikasnijim i upotrebljivijim.
IMO kao jedini nacionalni centar za edukaciju nastavnika u oblasti mašinskog učenja, veštačke inteligencije i blockchain obrazovne tehnologije
Institut za moderno obrazovanje – IMO prepoznat je od strane nacionalnih i međunarodnih nastavnika kao najmoderniji centar za stručno usavršavanje, koji se aktivno bavi unapređenjem kvaliteta obrazovnog procesa i taj epitet će zadržati i kada je u pitanju implementacija, diseminacija i razvoj novih obrazovnih grana. Kao deo kompanije LINKgroup, koja ovim projektom započinje ozbiljne moderne iskorake u domaćem obrazovanju, IMO dobija značajnu ulogu u pružanju maksimalne podrške nastavnicima u vidu kvalitetne edukacije čiji je cilj da pomogne i pojedincima i obrazovnim ustanovama u implementaciji tehnologija i tehnika za unapređenje obrazovnog procesa, ali i da ponudi funkcionalni model prenosa inovativnog digitalnog znanja i na sve druge edukativne ustanove koje prate savremene standarde i idu kontinuirano ka EdTech razvoju.