Naziv: Odeljenjski starešina u savremenoj školi

Obrazovni oblik: jednodnevni seminar

Kompetencije: К3

Prioritet: 1

Trajanje: 1 dan

Cena: 2.000 din.

Ciljna grupa: Vaspitač, učitelj, nastavnik

Opis:

U obrazovnom radu svaki nastavnik teži da u učionici podstakne jednu prirodnu i nadasve pozitivnu atmosferu za rad. Ono što svakako odeljenjskog starešinu izdvaja u odnosu na predmetne nastavnike jeste svakodnevni kontakt sa učenicima, bilo u učionici ili van nje. Odeljenjski starešina nije onaj kome se učenici obraćaju samo kada treba da im se opravdaju časovi, kao što je možda do sada bio slučaj.

Odeljenjski starešina u jednoj savremenoj školi treba da bude i mentor, savetnik, prijatelj učenicima. Međutim, imajući ovo u vidu, teško je povući jasnu granicu između popustljivosti i međusobnog poštovanja. Mentori, razredne starešine, treba da zadrže i određenu dozu autoriteta i da svoje učenike poduče vrednostima.

Na ovom seminaru će biti predstavljena ne samo neka osnovna znanja kojima nastavnici mogu da se posluže kada se susretnu sa ulogom odeljenjskog starešine već i jasni primeri delovanja odeljenjskog starešine i načina kako da zadrže autoritet, a u isto vreme budu podrška svojim učenicima. Učesnici mogu nešto da saznaju o tom mentorskom aspektu rada, a i o tome kako da organizuju svoju odeljenjsku nastavu na jedan drugačiji način, kroz seminare, radionice i projekte.

Ciljevi i ishodi:

Ovaj seminar želi da pomogne nastavnicima u njihovoj ulozi odeljenjskog starešine i ima za cilj jačanje kompetencija nastavnika za komunikaciju, saradnju, rešavanje sukoba i upravljanje odeljenjem kako bi uspešnije radili sa učenicima, kolegama i roditeljima učenika.

Nakon seminara, nastavnik zna obaveze i mogućnosti jednog odeljenjskog starešine u savremenoj školi i spreman je da planira rad i upravlja odeljenjem na kreativan način, uz razvijanje pozitivne socijalne i emocionalne atmosfere.

[toggle title=“Teme:“]

  • Upoznavanje učesnika sa zakonskom regulativom uloge odeljenjskog starešine;
  • Odeljenjska zajednica;
  • Koncipiranja pozitivnog odnosa u radu sa učenicima;
  • Pedagoške situacije;
  • Pedagoška dokumentacija odeljenjskog starešine;
  • Postavljanje granica;
  • Veština komunikacije;
  • Primeri za organizovanje časova odeljenjskog starešine;
  • Kreiranje sopstvenih principa u odeljenjskom radu.

[/toggle]

 

Prijavite se »