Platforma za upravljanje razredom i izradu sumativnog
portfolija učenika
Seesaw je platforma za učeničko angažovanje tokom učenja na daljinu, koja daje informacije o njihovom napredku u realnom vremenu. Alat je primenljiv za učenike osnovnih i srednjih škola. Obezbeđuje njihovo aktivno uključivanje u nastavu kroz video zapise, fotografije, crteže, tekstualne materijale, deljenje digitalnih resursa u vidu linkova ili dokumenata. Reč je o alatu koji u nastavnom procesu povezuje nastavnike, učenike i roditelje.
Prijava na platformu vrši se preko linka dostupnog OVDE.
Ukoliko niste do sada koristili ovu platformu, potrebno je na samom početku da napravite nalog klikom na Sing up free nakon čega vam se otvara prozor koji nudi opcije za prijavljivanje nalogu kao nastavnik, učenik ili roditelj. Ako već imate nalog, pristupate mu klikom na Log in.
Pošto odaberete neku od opcija nudi vam se mogućnost da kreirate nalog kroz opciju Create account popunjavajući opcije ime, prezime, validni email, šifra i da ponovite unos šifre, nakon toga kliknete Create. Ova platforma daje i mogućnost automatskog povezivanja sa vašim postojećim Google nalogom.
Na samom početku pojavljuje vam se prozor na kom kreirate ime svog razreda i odaberete uzrast.
Napomena: Alat nudi odabir razreda koji se ne poklapaju sa nacionalnom standardizacijom, zato možete odabrati opciju Other. Takođe, dozvoljeno je i povezivanje sa Google Classroom-om, što znatno olakšava posao nastavnicima koji već imaju kreirana odeljenja u okviru ove platforme.
Šta nudi Seesaw aplikacija nastavnicima?
Ulaskom na platformu otvara vam se glavi meni, koji sa desne strane ima podatke o nastavničkom nalogu. Na samom početku stoje podaci koliko razreda u okviru naloga pratite, kao i spisak razreda. Klikom na točak za podešavanja nude vam se opcije za popunjavanje informacija o nalogu, mogućnost pozivanja kolega da koriste aplikaciju, ali i niz drugih opcija među kojima i opcija za izlogovanje.
U okviru opcije Account Settings dodajete svoje ime i prezime, nadimak na platformi (preporučujemo vam da koristite nadimke – nastavnik hemije, učiteljica Dragana ili neki vaš prepoznatljiv nadimak), takođe birate sliku i upisujete naziv škole. Posebno obratite pažnju na deo Class notifications, jer je potrebno da omogućite stizanje notifikacija sa ove platforme ili na mejl ili kao obaveštenja na vašem telefonu. Ovu opciju štiklirajte ukoliko želite da budete u realnom vremenu u komunikaciji sa vašim učenicima ili njihovim roditeljima, te da pratite njihov napredak automatski.
Povratkom na početnu stranicu platforme sa desne strane nalaze se najvažnije alatke za rad u virtuelnom okruženju. Prva alatka Journal predstavlja digitalne zapise svih vaših interakcija sa učenicima i njihovim roditeljima. Druga alatka Activities daje vam mogućnost da dodelite zadatak razredu, pri čemu imate opciju Browse Activity Library za traženje već postojećih materijala po razredima ili nastavnom gradivu, ali i iz svoje arhive. Kroz ovu opciju možete razredu dodeliti glasovni zadatak, ili zadatak u vidu slike, teksta, video zapisa, internet zapisa, beležaka ili raznih dokumenata sa vašeg računara u vidu pdf prezentacija, jpg, png, mp4, mov, webm materijala.
Takođe, možete dodati i materijale sa vašeg Drive naloga. U okviru ove sekcije nalazi se i opcija Scheduled koja dozvoljava da zakažete u budućnosti neku aktivnost učenicima, pri čemu je ova opcija besplatnim nalozima slobodna za korišćenja samo 60 dana, a nakon toga se naplaćuje. Imate i opciju Archived koja služi za arhiviranje materijala interesantnih za vaš rad.
Opcija Inbox sadrži učeničke ili roditeljske poruke, kao i obaveštenja. Klikom na opciju Student ili Family Announcement otvara vam se prozor za pisanje poruka, uz mogućnost da dodate i prilog. Ovo je veoma zgodna opcija ukoliko se obraćate posebno nekom učeniku ili čitavom odeljenju. Isto tako, ovo može poslužiti i za razmenu informacija sa roditeljima, ukoliko je potrebno da roditelji pošalju opravdanje, saglasnost ili neki drugi dokument. Navedene opcije su sjajne za formiranje sumativnog portfolija učenika, sa svim interakcijama koje ste kao nastavnik ostvarili sa određenim učenikom.
Segment Skills vam nudi sjajnu mogućnost da beležite učenički napredak dajući im zvezdice po savladavanju nekih veština tokom učenja (zvezdica za čitanje, zvezdica za gramatiku). Ova opcija je otvorena 60 dana besplatnim nalozima.
U gorenjem desnom uglu nalazi se ključ koji otvara sijaset opcija za uređenje vaše virtuelne učionice, od naziva razreda, preko odabira boje teme za taj razred, pa sve do dopuštanja opcija učenicima i roditeljima da komentarišu i lajkuju vaše zadatke – što je dobra mogućnost da se roditelji upoznaju sa načinom kako se njihova deca ponašaju na “času”. Možete i podesiti da li ćete čuvati sve video snimke, ali i odrediti kvalitet videa. Ova alatka nudi mogućnost da podesite način vaše komunikacije i funcionisanja sa učenicima i sa roditeljima.
Kako da upravljate virtuelnim razredom?
Kad ste podesili parametre za rad, potrebno je da dodate učenike u razred. To radite klikom na +Students koja se nalazi u donjem desnom uglu. Učenike možete dodati putem Gmail naloga ili bez. Preporuka je da ipak vaši učenici koriste naloge, ali ako nemaju, razredu pristupaju putem QR koda. Učenici koji imaju Gmail nalog, dobijaju šifru putem koje ulaze u razred i koju upisuju na samom početku logovanja. Po istom principu dodajete i roditelje učenika, pri čemu im poziv za pristup šaljete ili putem email adrese ili broja telefona. Pored imena svakog učenika, nalaze se validni podaci o roditeljima, kao i status vaše interakcije.
Zadatke dajete odeljenju klikom na zelenu +Add opciju koja se nalazi na vrhu. Nude vam se mogućnost da im pošaljete zadatak, dodelite zadatak ili pošaljete obaveštenje. Svaka od ovih stavki može biti dodeljena čitavom razredu ili pojedinačnom učeniku, i svako od njih može da odgovori pismenim putem, glasovno ili video snimkom. Na ovaj način možete birati kako će vam učenicima slati svoje domaće zadatke. Ovo je i odličan metod za individualizaciju nastavnog procesa.
Šta nudi Seesaw aplikacija za učenike?
Osnovna razlika između učeničkog i nastavničkog naloga je što učenici ne mogu da upravljaju razredom i nemaju mogućnost da ulaze u interakcije ukoliko nastavnik to ne dozvoli. Učenički nalog ima iste alatke kao i nastavničke, sem alatke Skills i mogućnosti za dodavanjem novih učenika ili roditelja. U opciji +Add učenik može dodati svoj rad u vidu slike, crteža, videa, dokumenta sa Drive-a ili računara, u vidu beležaka ili internet linka. Platforma je namenjena praćenju napredaka učenika vezanih isključivo za obrazovanje, zato sve što učenici žele da dodaju na platformi nastavnik mora da odobri. Ovo se ujedno može smatrati i ključnim elementom za potpunu kontrolu razreda u virtuelnom okruženju. Nakon što se odobri nečiji rad, on postaje dostupan čitavom odeljenju ili samo nastavniku. U opciji Inbox i Activities učenik dobija sva obaveštenja od nastavnika (poruke, odobrenja radova, zadatke).
Ono što je možda i najvažnije je da nastavnici mogu da prate kad su učenici poslali svoj domaći, da li su ga uradili prema svim instrukcijama i kako su ga uradili. Takođe, nastavnicima se nudi i opcija da naprave izmene u učeničkom radu.
Ukoliko želite uvek da budete u toku sa aktuelnim događajima koji dolaze sa Instituta za moderno obrazovanje, pridružite se našoj Viber zajednici.
Za više informacija možete nam se obratiti putem imejl-adresa: office@institut.edu.rs, edu@institut.edu.rs ili pozivom na broj: 011/40-11-260.