Početni sastanak projekta „Global-Digital Literacy opposing big errors – GLOBE”
Protekle dve godine su za učesnike Erasmus projekata bile posebno izazovne, s obzirom na to da su putovanja i aktivnosti bili onemogućeni usled pandemije, a smisao Erasmus projekata je upravo to – međusobno upoznavanje, razmena iskustava, proširivanje sopstvenih znanja o drugim kulturama i školskim sistemima i, naravno, zajednički stvaralački rad na inovativnim pristupima nastavi, priručnicima, kurikulumima i sl.
Zbog toga su prolećni meseci ove godine bili prepuni događaja i uzbuđenja. Svi koordinatori projekata su nastojali da nadoknade propušteno i da organizuju susrete projektnih partnera. Tako je zakazan i prvi sastanak našeg novog projekta „Global-Digital Literacy opposing big errors – GLOBE”. U organizaciji španske škole „Colegio Virgen de la Rosa”, koordinatora projekta, u španskom gradiću Burgos okupili su se i ostali partneri iz Turske, Italije, Litvanije i Srbije (predstavnici LINKgroupa i ITHS-a). .
Zvanični deo sastanka proveli smo upoznajući školu naših domaćina, koja počinje predškolskim, a završava se srednjoškolskim uzrastom. U školi je održano nekoliko sesija diskusije o realizaciji našeg projekta – podelili smo zadatke, dogovorili termine za aktivnosti i sastanke tokom projekta, a razjasnili smo i neka pitanja u vezi sa budžetom.
Kako je tema ovog projekta unapređivanje digitalne pismenosti i kritičkog razmišljanja kod nastavnika i učenika, imali smo i radionicu na kojoj je demonstrirano ono čega smo svi svesni – da je u današnjem svetu brzog življenja veoma teško razlučiti koje od vesti koje stižu do nas putem raznih medija nose istinitu informaciju, a koje su smišljene s namerom da zavaraju javnost. Kroz zabavnu aktivnost još jednom smo potvrdili koliko je ovaj problem značajan u današnje vreme i koliko i mi, iskusni odrasli ljudi, često nasedamo na laži plasirane u medijima. To je samo dodatno podstaklo naše opredeljenje da kroz ovaj projekat osmislimo obuke i alate koji će pomoći kolegama da unaprede veštine koje će koristiti kako bi podsticali učenike na kreativno promišljanje.
Svesni da je vršnjačko prenošenje znanja jedna od najuspešnijih metoda, planiramo da u neke od aktivnosti koje će nas tokom projekta okupiti u partnerskim zemljama uključimo i učenike. Naredno okupljanje zakazano je na jesen u Italiji i to će biti prilika da naši učenici prođu kroz treninge u vezi sa komercijalnim oglasima. Uz mentorstvo svojih nastavnika, proučiće komercijalne oglase i način na koji oni formiraju stavove mladih generacija i utiču na njihove živote. Kada se uvere u manipulativnost marketinških aktivnosti, biće osnaženi da joj se suprotstave i da sve što su saznali i naučili na treningu podele sa svojim vršnjacima u školi. Taj skup će, ujedno, za partnere projekta biti i osnova za formulisanje treninga, koji će se u ove svrhe koristiti i nakon projekta.
Nezvanični deo programa u Burgosu posvećen je razgledanju znamenitosti ovog zanimljivog gradića – katedrala, ruševina srednjovekovnog utvrđenja itd. Pomalo smo razgledali i radnje sa suvenirima. Svakako je najlepši deo bilo druženje sa osobljem škole uz španske bokadiljose i ukusno vino.
Radujemo se narednim susretima, naročito jer ćemo tada imati priliku da uključimo i učenike u rad na projektu!