Predavanje i radionica: PSIHOLOGIJA EMOCIONALNOG RAZVOJA:
KAKO DETINJSTVO OBLIKUJE EMOCIJE I PONAŠANJE
KOD DECE I NASTAVNIKA
Institut za moderno obrazovanje u okviru Centra za stručno usavršavanje organizuje BESPLATNO predavanje i radionicu na temu „Psihologija emocionalnog razvoja: kako detinjstvo oblikuje emocije i ponašanje kod dece i nastavnika”.
Predavanje će se održati u sredu, 8. 6. 2022, od 17 časova na Institutu za moderno obrazovanje, u Masarikovoj 5 (ulaz iz Ulice kralja Milana). Predavanje je moguće pratiti i onlajn, putem linka koji ćemo poslati na dan predavanja.
Radionica će se održati u subotu, 11. 6. 2022, od 11 časova, na Institutu za moderno obrazovanje. Uslov za prisustvovanje radionici je pohađanje predavanja.
Uslov za sticanje uverenje o stručnom usavršavanju je prisustvo na oba događaja.
Broj mesta je ograničen.
Šta ćete naučiti na predavanju i radionici?
Tema predavanja: Afektivna vezanost: koliko nas oblikuju rani odnosi
Oblast: razvoj socioemocionalnih kompetencija
Cilj predavanja: upoznati nastavnike sa teorijom afektivne vezanosti – najpopularnijom psihološkom teorijom dečjeg emocionalnog razvoja – zašto je važna za školsko okruženje, kako prepoznajemo efekte ranih iskustava u odraslom dobu, koje obrasce nosimo iz najranijeg detinjstva i može li se nedostatak ljubavi u najranijem detinjstvu nadoknaditi
Opis: Šta je zajedničko strogom nastavniku i povučenom detetu? Kako nas menjaju iskustva sa roditeljima, vršnjacima, nastavnicima i partnerima? Šta su obrasci afektivne vezanosti i koliko nam dozvoljavaju da predvidimo ponašanje drugih?
Na predavanju ćemo pričati i o sledećim temama:
- Koliko su odnosi sa bliskim osobama u detinjstvu važni za ceo naš život?
- Da li nas rana iskustva određuju?
- Kako smo saznali da postoje obrasci vezanosti?
- Sigurno i nesigurno afektivno vezani nastavnici
- Sigurno i nesigurno afektivno vezani učenici
- Zašto je odnos između nastavnika i učenika važan? Kako i u kom pravcu se menja?
Ovo predavanje treba da približi psihološku teoriju afektivne vezanosti nastavnicima i drugim praktičarima Teorija afektivne vezanosti je teorija o poreklu čovekovih emocija i osećajnosti. Predstavlja vrlo koristan i primenjivan kontekst za razumevanje ponašanja dece i odraslih. Nastavnici će u prvom delu predavanja biti upoznati sa kratkim teorijskim osnovama, dok će u drugom delu predavanja na konkretnim primerima moći da provere svoje razumevanje i pripreme se za radioničarski deo.
Tema radionice: Alati za procenu afektivne vezanosti: kako da bolje upoznate sebe i svoje učenike
Oblast: razvoj socioemocionalnih kompetencija
Cilj radionice: ponuditi nastavnicima besplatne alate i instrumente koji su dostupni za korišćenje svim humanističkim profesijama, pomoći im da upoznaju koncept afektivne vezanosti na sopstvenom primeru, primeniti vežbe za prepoznavanje obrazaca afektivne vezanosti na konkretnim primerima, ponuditi tehnike za prepoznavanje afektivne vezanosti u učionici i ponuditi jasne smernice u pravcu daljeg rada na emocionalnom razvoju, kao i korektivne tehnike koje se mogu primeniti na učenicima.
Opis: Važno je da razumemo svoja osećanja i svoje ponašanje. Postoje alati koji nam u tome mogu pomoći i koji nisu na raspolaganju samo profesionalcima. Zato je važno da podelimo i alate i znanja.
Šta dobijate na radionici?
- Instrumente procene namenjene praktičarima
- obuku za tumačenje i ocenjivanje
- učešće na četiri studije slučaja i primere iz prakse
- konkretne smernice za dalji rad, ponašanje i postupanje u zavisnosti od rezultata.
Cilj radionice je da nastavnicima pomogne da bolje razumeju svoje emocije i ponašanje u kontekstu teorije afektivne vezanosti. Takođe, radićemo na tome da nastavnici nauče da prepoznaju specifične obrasce ponašanja kod dece i daćemo smernice za mogućnost primene stečenih znanja u učionici i školskom okruženju. Natavnici će dobiti instrumente koje mogu koristiti kao pomoćna sredstva i izvor informacija za definisanje svojih razvojnih potreba i bolju introspekciju.
Ko će biti vaš predavač?
Vaš predavač biće Nikola Goljović. Osnovne i master studije završio је na Filozofskom fakultetu u Nišu, na modulu psihologije rada. Od 2020. deo je LINK obrazovne alijanse i radi u sektoru ljudskih resursa kompanije LINKgroup na poslovima regrutacije i selekcije. Osam godina volonterskog staža započeo je u Kancelariji za mlade opštine Raška, a narednih pet godina posvetio je organizaciji i sprovođenju programa psihosocijalne podrške Crvenog krsta u Nišu. Najveći uticaj na njegov profesionalni razvoj imalo je četvorogodišnje volontiranje u Psihološkom savetovalištu za studente u Nišu, u sektorima za edukaciju, istraživanje i pružanje psihološke podrške, a potom i u timu koordinatora, gde je obavljao funkciju PR-a i upravljao radom sektora za naučnoistraživačku delatnost. Autor je više desetina saopštenja i naučnih radova iz oblasti psihologije, a glavne oblasti interesovanja su mu usmerene na osobine ličnosti i psihosocijalne fenomene u domenu društvenih mreža, partnerskih odnosa i seksualnosti, kao i ponašanja u radnom okruženju. Trenutno je teorijski usmeren na oblast upravljanja ljudskim resursima, posebno na procese učenja i razvoja zaposlenih, kao i digitalne transformacije radnog okruženja.
Ukoliko želite da uvek budete u toku sa aktuelnim događajima sa Instituta za moderno obrazovanje, pridružite se našoj Viber zajednici.
Za više informacija možete nam se obratiti putem imejl-adrese office@institut.edu.rs ili pozivom na broj 011/40-11-260.
S poštovanjem,
Institut za moderno obrazovanje