Onlajn-predavanje: Interdisciplinarni čas: srpski jezik, istorija i građansko vaspitanje
Institut za moderno obrazovanje, u organizaciji Centra za stručno usavršavanje, organizuje onlajn-predavanje „Interdisciplinarni čas: srpski jezik, istorija i građansko vaspitanje”. Predavanje će se održati u utorak, 19. 3. 2024, s početkom u 17:00, na DL platformi Instituta za moderno obrazovanje.
Prijave traju do utorka, 19. 3. 2024, do 12:00. Svim prijavljenim kolegama poslaćemo link za pristup na dan predavanja.
Kao i dosad, prisutne kolege će dobiti uverenje o stručnom usavršavanju u okviru Instituta.
Šta ćete naučiti na predavanju?
Šta se dobije spajanjem časa srpskog jezika i književnosti sa časom istorije i građanskim vaspitanjem? Saznaćete ako pogledate novo onlajn-predavanje nastalo iz saradnje između profesorke srpskog jezika i književnosti i profesorke istorije, u koje su bili uključeni i njihovi učenici sa ciljem boljeg razumevanja i povezivanja različitih predmeta.
Tema ovog predavanja je predstavljanje i razumevanje tradicije, patrijarhalne kulture i identiteta srpskog naroda kroz proučavanje Irine Kantakuzin, tj. Proklete Jerine, kako je prozvana u narodu. Do današnjeg dana Jerinino ime se isključivo spominje u negativnom kontekstu, čemu su doprinela narodna predanja i pesme u kojima je opisana.
Na ovom predavanju ćete na primeru Proklete Jerine videti kako se istorija prepliće sa narodnim predanjem i šta je istina, a šta mit u svemu tome.
Ideja je bila da svaki učenik na kraju časa može da:
- izdvoji sličnosti i razlike u tumačenjima i izvorima koji se odnose na istu istorijsku pojavu;
- izrazi stav o određenom tumačenju istorijskog fenomena i odredi vrstu pristrasnosti (manipulacija, propaganda, stereotip);
- diskutuje o značaju uvažavanja rodne perspektive prilikom donošenja odluka značajnih za jednu zajednicu;
- u diskusiji pokazuje veštinu aktivnog slušanja, iznosi svoj stav zasnovan na argumentima i komunicira na konstruktivan način;
- određuje karakteristike književnog lika (psihološke, socijalne, etičke);
- povezuje književno delo sa vremenom u kom je nastalo i vremenom koje se uzima za okvir pripovedanja;
- izražava svoj stav o konkretnom delu i argumentovano ga obrazlaže;
- izdvaja iz teksta argumente koji idu u prilog nekoj tezi ili argumente protiv nje i izvodi zaključke zasnovane na tekstu;
- piše raspravu.
Ko će biti vaši predavači?
Marija Stojanović je diplomirala 2001. godine na grupi Srpska književnost i jezik sa opštom književnošću na Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Stekla je zvanje profesora srpskog jezika. Položila je stručni ispit za sticanje licence za rad u obrazovanju u decembru 2006. godine. Godine 2009. završila je master studije na istom fakultetu. Od septembra 2003. godine zaposlena je u Osnovnoj školi „Ilija Garašanin” u Grockoj kao nastavnik srpskog jezika i književnosti. Objavila je više stručnih radova i učestvovala u projektu „Čitalački maraton”, koji organizuje „Klet”.
Ljiljana Milosavljević Dučić završila je Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu i po zanimanju je diplomirani istoričar. Od septembra 1990. godine radi kao nastavnica istorije u OŠ „Ilija Garašanin”. Učestvovala je u nekoliko projekata, od kojih se posebno izdvajaju „Razmena kulturnog nasleđa Srbija i Finska – Evropska unija”, „Kreativna Evropa” i „Centar za urbani razvoj” u Beogradu.
Ukoliko želite da uvek budete u toku sa aktuelnim događajima sa Instituta za moderno obrazovanje, pridružite se našoj Viber zajednici.
Za više informacija možete nam se obratiti putem imejl-adrese office@institut.edu.rs ili pozivom na broj 011/40-11-260.
S poštovanjem,
Institut za moderno obrazovanje