6 pitanja i odgovora o roditeljstvu
1. Da li stavljati dete na prvo mesto?
Istraživanja su pokazala da su roditelji koij decu stavljaju na prvo mesto, zadovoljniji. Deca kojoj se u detinjstvu pokazalo više pažnje, kasnije u životu, bila su srećnija i lakše su se odlučivala za roditeljstvo. Što su roditelji više posvećeniji deci, sami su više ispunjeni i imaju manje negativnih emocija.
2. Da li previše brige može da škodi?
Tanka je linija između brige i gušenja, posebno kada deca odrastu. Istraživanje koje je rađeno 2013, pokazalo je vezu između prevelike brige roditelja i depresije kod studenata, kao i nizak nivo samostalnosti i osposobljenosti za život. Roditelji bi trebalo da imaju na umu koliko je prikladno njihovo uključivanje s obzirom na godine i da nauče da prilagode svoje vaspitne stilove. (Šifrin, 2013)
- Zašto deca moraju redovno spavati?
Regularno vreme spavanja je zaista bitno za razvoj dečijeg mozga. Istraživači su pratili 11000 dece, od njihove 3. do 7. godine, kako bi izmerili uticaj spavanja na kognitivne funkcije i pronašli su da je nepravilno spavanje povezano za lošim rezultatima u čitanju, matematici i prostornoj orijentaciji. (Keli, 2013)
- Da li je gledanje televizije štetno?
Američka pedijatrijska akademija preporučuje da deca mlađa od dve godine, ne gledaju televiziju uopšte, a starija od dve ne više od 2 sata dnevno. Što su više deca premašivala ovu preporuku u periodu od 2 i po godine, lošiji su im bili rečnik, uspeh iz matematike i motorne veštine sa 5 godina.
- Da li deca treba da vežbaju?
Deca su sve više i više statična, pa je vežbanje odličan način da se poboljša rad mozga kao i mnogo drugih stvari. Umereno do energično vežbanje je povezano sa povećanjem školskog uspeha u jeziku, matematici i prirodnim naukama (But, 2013)
- Zašto se braća i sestre razlikuju?
Svako ko ima više od jednog deteta primetio je da se njihove ličnosti vrlo često u potpunosti razlikuju. Odgovor uopšte nije u genima, već u sredini u kojoj dete odrasta. Dete ima drugačiji odnos sa roditeljima, sa bratom ili sestrom, drugačije društvo, iskustvo u školi i sl. Sve ovo znači, da zbog toga što su njihove ličnosti često toliko različite, roditeljske strategije koje su koristili sa jednim detetom, neće biti od koristi sa drugim.
Autor: Džeremi Din
Izvor: PsyBlog