Dugo i brižljivo pripremani projekat osnivanja centra čiji je cilj razvoj naučnoistraživačkih kadrova LINK Educational Alliance u oktobru je prešao u fazu realizacije. Osnivanje Centra za naučnoistraživački rad i izdavačku delatnost (CNIR) daje LINKgroup obrazovnoj alijansi mogućnost strateškog ponašanja u vezi sa pitanjem naučnog razvoja nastavnika i saradnika, koncentraciju resursa i kapitala, a zaposlenima priliku za kontinuirani naučni, stručni i umetnički razvoj.
CNIR su stoga odlično dočekali nastavnici i saradnici i zahvaljujući sinergiji nauke, struke i umetnosti već na samom početku rada desila su se lepa ostvarenja planiranih aktivnosti.
OTVOREN POZIV NASTAVNICIMA I SARADNICIMA LEA ZA SARADNJU
CNIR je svojim objavama ukazao na značaj bavljenja naukom i benefite koje zahvaljujući bavljenju naučnoistraživačkim radom i promociji rezultata tog rada ima celokupno društvo, naučni istraživači i obrazovne institucije LEA i pozvao sve zaposlene da popunjavanjem ankete predstave svoje individualne razvojne potrebe.
Poziv upućen zaposlenima da se za pomoć u pisanju naučnih i stručnih radova i potrebne resurse obrate CNIR-u je stalno otvoren.
IZRADA BAZE PODATAKA CNIR-A
Inicirana je izrada baze podataka sa podacima o LEA nastavnicima i saradnicima, njihovim naučnim poljima i oblastima istraživanja, objavljenim naučnim radovima, naučnim klasifikacijama kako bi se izvršilo prikupljanje i sistematizacija podataka i njihova transformacija u informacije koje će pomoći individualnom razvoju zaposlenih i rastu i razvoju LEA grupe.
FSU I ITS POTPISALI SU PROTOKOL O ORGANIZACIJI MEĐUNARODNE NAUČNE KONFERENCIJE
CNIR je uspostavio saradnju sa Spiru Haret Univerzitetom iz Rumunije i postignut je dogovor oko zajedničke realizacije organizacije 6. međunarodne konferencije (6th International Conference on Economic Sciences and Business Administration BIG DATA-DRIVEN SMART URBAN ECONOMY), koja će se ove godine održavati online, 26. i 27. novembra. FSU i ITS će se naći u društvu svetskih visokoobrazovnih i naučnih centara kao što su American Association for Economic Research, New York City, Silesian University in Opava, University of Žilina Slovak Republic i mnogi drugi. U oktobru su se sprovodile potrebne aktivnosti neophodne za realizaciju konferencije i pisali naučni radovi.
SJAJAN ODZIV: ORGANIZOVANI SU TIMOVI ZA PISANJE NAUČNIH RADOVA
Na otvoreni poziv za saradnju odazvao se veliki broj zaposlenih, nastavnika i saradnika, kao i naučni podmladak, i formirani su timovi za pisanje naučnih radova. U oktobru je 11 timova sa ukupno 22 LEA nastavnika, 7 studenata i 5 nastavnika sa drugih visokoobrazovnih institucija iz Srbije, Rumunije i BiH napisalo 11 novih naučnih radova upućenih za publikaciju, a u očekivanju rezultata recenzija razmatraju se nove ideje.
PUBLIKOVANJE NAUČNIH RADOVA NAŠIH NASTAVNIKA I SARADNIKA U REFERENTNIM NAUČNIM ČASOPISIMA
U oktobru smo imali i prvu publikaciju rezultata naučnoistraživačkog rada LEA nastavnika i saradnika realizovanog još u fazi inicijacije projekta osnivanja CNIR-a, u okviru rada međunarodnog naučnog tima. Publikovan je rad u časopisu koji je indeksiran u Web of Science citatnoj bazi: Sustinability (M22).
Rad „Extended Reality in Higher Education, a Responsible Innovation Approach for Generation Y and Generation Z” ukazuje na obrazovne potrebe pripadnika generacije Y i Z, odnosno razmatra mogućnosti korišćenja proširene realnosti u visokoobrazovnim institucijama u Srbiji i Rumuniji.
IZDAVAČKA DELATNOST
Pokrenuta je edicija „Biblioteka: CNIR”, a u okviru nje se kao prvi projekat realizuje zbornik „Preduzetništvo u informacionim tehnologijama”. Zbornik, pisan na engleskom i srpskom jeziku, stvoren je s ciljem pružanja praktične pomoći studentima u savladavanju gradiva ove discipline na master studijama na Visokoj školi strukovnih studija za informacione tehnologije ITS, ali i kao pomoć svima onima koji žele da se okušaju kao preduzetnici.
CNIR Misao za kraj oktobra:
Postoji stara izreka: ‘Ako se činjenice ne uklapaju u teoriju, promenite teoriju’. Ali prečesto je lakše zadržati teoriju i promeniti činjenice.