Digitalne veštine kao ključne za komunikaciju, rad i učešće u globalnom svetu – Projekat „Citizen 2.1” i transnacionalni sastanak
Naše društvo trenutno doživljava svoju četvrtu industrijsku revoluciju. Konvergencija digitalnih nastavnih praksi u oblasti stručnog obrazovanja partnera iz četiri zemlje (Francuska, Belgija, Nemačka i Srbija) predstavlja cilj projekta „Citizen 2.1”. Na ovaj način prakse se međusobno ukrštaju i razmenjuju.
Projektni sastanak je održan u Parizu u periodu od 1. do 5. juna, a domaćin je bila velika mreža za stručno obrazovanje MFR. To je ujedno i regionalni savez seoskih porodičnih domova koji se koriste kao lokalne VET škole, kojima, zajedno sa profesionalcima, upravljaju i roditelji. Ovaj jedinstven model u svetu nudi mladim ljudima alternativni model obuke za uspešnost i potpunu integraciju u društvo i današnje tržište rada.
Pored redovnih tema u vezi sa upravljanjem projektom, aktivnostima i akcionim planom, domaćin je ostalim partnerima predstavio grupu MFR i njihove nove projekte koji se tiču inovativnih rešenja na nacionalnom i regionalnom nivou. Neki od njih su razvoj digitalne VET platforme, upotreba virtuelnih šlemova, simulator u obuci za upravljanje složenim mašinama i VR program za rano otkrivanje bolesti kod biljaka.
Pored toga, napravljen je akcioni plan za izradu metodološkog vodiča, u kome će biti iznete dobre prakse digitalnih alata u stručnom obrazovanju Nemačke, Francuske, Belgije i Srbije.
U skladu sa tradicionalno dobrim odnosom Srbije i Francuske, ovaj sastanak je ujedno predstavljao i kulturnu razmenu učesnika u prestonici Francuske, a kulturna razmena je i jedan od glavnih prioriteta Erasmus+ programa, zbog koga se on i finansira. Glavni koordinator je GIP FTLV – grupa od javnog interesa za celoživotno učenje Akademije u Besansonu, koja je ogranak Ministarstva obrazovanja Francuske.