IMO održao radionice za pisanje evropskih Erasmus+ projekata
U proteklom periodu kolege iz Centra za projekte Instituta za moderno obrazovanje (IMO) održale su nekoliko interaktivnih radionica za pisanje evropskih Erasmus+ projekata nastavnicima Savremene gimnazije, International Schoola, Srednje škole za informacione tehnologije i Osnovne škole „Savremena”. Cilj radionica bio je upoznavanje nastavnika sa logikom postavljanja projektne ideje, analizom problema pomoću specijalne metodologije „Drvo problema” i njihovo osnaživanje da samostalno definišu ciljeve svojih projektnih ideja.
Radionice su držale Nina Stojanović, direktor Centra za projekte Instituta za moderno obrazovanje, i Aleksandra Borović, IMO koordinator projekta „dBias”, koji finansira UK nacionalna agencija u okviru Erasmus+ programa, i projekta „Girls Go Circular” iz programa „Horizont 2020”.
Zašto je važno usavršavanje u oblasti Erasmus+ projekata?
Erasmus+ je program Evropske unije koji obezbeđuje finansiranje projekata za saradnju u tri oblasti: obrazovanje, mladi i sport. Internacionalnim projektnim razvojem i usavršavanjem u različitim naučnim sferama obezbeđuje se značajno poboljšanje kvaliteta života i rada ne samo država u okviru projektnog konzorcijuma već i šire. Pravo učešća u okviru Erasmus+ programa imaju sve zemlje članice Evropske unije, kao i zemlje koje su na putu pristupa EU.
Institut za moderno obrazovanje iz Srbije, kao države kandidata za pristup EU, kroz nekoliko multinacionalnih saradnji pokrenuo je dva značajna obrazovna projekta – „Citizen 2.1” i „The Art of De-biasing” („dBias”), koji će nastavnicima doneti inovativne, praktične i perspektivne pristupe za razvoj digitalnih kompetencija i veština u obrazovanju, ali i razvoj praktičnih IT alata, strategija i funkcionalne metodologije za identifikovanje i upravljanje kognitivnim pristrasnostima.
Učešćem Instituta za moderno obrazovanje na ovim projektima, Srbija će se pozicionirati kao značajna strateška karika razvoja i unapređenja obrazovanja na međunarodnom nivou, dok će na nacionalnom nivou to obezbediti brzu primenu novih, praktičnih digitalnih alata, resursa i materijala.
Šta su nastavnici imali priliku da nauče na interaktivnim Erasmus+ projektnim radionicama?
Projektni tim Instituta za moderno obrazovanje kroz nekoliko interaktivnih radionica radio je na osnaživanju nastavnika LINKgroup škola za učešće u projektima koje finansira Evropska unija, ali i drugi finansijeri. Početne aktivnosti su se odnosile na upoznavanje nastavnika sa mogućnostima koje Erasmus+ program otvara za stručno usavršavanje, ali i sa mogućnostima koje nastavnici imaju u domenu razvoja međunarodne saradnje sa inostranim kolegama kroz kreiranje inovativnih kurseva za njihovo stručno usavršavanje, i to na bazi savremenih obrazovnih metoda i ideja koje nastavnici u okviru LINKgroup sistema već koriste u svom radu.
IMO sproveo anketu i kroz vežbe realizovao radionice za pisanje Erasmus+ projekata
Da bi se upoznali sa potrebama i kapacitetima nastavnika, tim Centra za projekte IMO sproveo je anketu u svim LINKgroup školama. Rezultati ankete su pokazali da 80% nastavnika želi da sopstveno usavršavanje sprovede kroz učešće u međunarodnim projektima, sa ciljem postizanja boljeg kvaliteta podučavanja. Najveće interesovanje je iskazano za usavršavanje na teme rada sa darovitim učenicima, digitalizacije i upotrebe IKT alata u nastavi i razvoja medijske pismenosti i tolerancije.
Kako je kroz anketu ustanovljeno da LINKgroup nastavnici žele da svoja znanja i metode podučavanja podele sa kolegama u zemlji i inostranstvu, Projektni tim je pripremio niz radionica na kojima su nastavnike podstakli da prodiskutuju o problemima i načinima za rešavanje ključnih nastavnih problema kroz izgradnju kvalitetnih i primenljivih projektnih ideja.
Potom su usledile interaktivne vežbe za upostavljanje algoritma za postavljanje projektne ideje, analize problema pomoću metodologije „Drvo problema” i definisanje projektnih ciljeva. Nakon toga, nastavnici su stekli dovoljno veština da samostalno započnu aktivnosti za pisanje evropskih Erasmus+ projekata, pa su s tim ciljem formirane i radne grupe koje će uz mentorstvo tima Centra za projekte IMO aktivno raditi u narednom periodu na formulaciji kurseva za stručno usavršavanje zaposlenih u obrazovanju. Gledano dugoročno, cilj je da srpski nastavnici i njihovi kursevi budu deo baze međunarodnih projekata i da nadalje svaka škola LINK sistema bude osposobljena za samostalno pisanje predloga međunarodnih projekata.
Održane projektne radionice podstiču razvoj međunarodnih obrazovnih projekata u budućnosti
Pored funkcionalnog osposobljavanja nastavnika za pisanje Erasmus+ projekata, održane projektne radionice i pokrenuto mentorstvo IMO tima i LINKgroup škola podstakli su kreativno razmišljanje nastavnika, što deluje na unapređenje njihovih mogućnosti za saradnju, kako sa kolegama u svojoj sredini tako i na međunarodnom nivou. S tim u vidu, nastavnici koji su prošli obuke Instituta za moderno obrazovanje biće spremni da od marta, po objavljivanju novog konkursnog ciklusa za Erasmus+ projekte, fomiraju internacionalna partnerstva sa školama, univerzitetima i drugim organizacijama u oblasti obrazovanja. Na ovaj način se unapređuju jezičke kompetencije nastavnika, upoznaju se drugačiji sistemi obrazovanja, šire vidici i razvija razumevanje za različitost, a kao rezultat projekta dobijaju se kvalitetni alati, resursi i nastavni materijali koji će uključiti inovativne pristupe obrazovanju.
Takođe, uvođenjem modernijih i inovativnijih načina rada, te primenom najviših međunarodnih standarda u obrazovanju, nastavnici stiču potrebne kompetencije za savremen pristup podučavanju, što kreira bolju atmosferu za rad i na lakši, brži i smisleniji način podstiče učeničko sticanje znanja i veština.
Ukoliko želite da uvek budete u toku sa aktuelnim događajima koji dolaze sa Instituta za moderno obrazovanje, pridružite se našoj Viber zajednici.
Za više informacija možete nam se obratiti putem imejl-adresa: office@institut.edu.rs, edu@institut.edu.rs ili pozivom na broj: 011/40-11-260.