Podsticanje kritičkog mišljenja kod učenika kroz sjajan
primer nastavničke prakse
U četvrtak, 28. novembra, na Institutu za moderno obrazovanje održano je predavanje „48 pitanja za razvoj kritičkog mišljenja”. Predavač je bila Suzana Miljković, učitelj razredne nastave, autor bloga „Oblak znanja za učitelje” i nosilac zvanja „Najbolji edukator Srbije 2015”.
Na predavanju je prisutnima predstavljen model rada koji kod učenika aktivira usmereno razmišljanje, situaciono vrednovanje i objektivno percipiranje. Kroz ovo predavanje istaknuta je važnost razvoja životnih veština kod učenika, koje im omogućavaju da oblikuju celokupno okruženje shodno sopstvenim stavovima. Predavač je više puta na predavanju podvukao da se kritičko mišljenje u nastavi može primeniti u vidu debate o određenoj pojavi, koja omogućava nastavnicima da oblikuju učeničke stavove prema naučnim i stručnim činjenicama. Takođe, istaknuti su i primeri iz prakse koji pokazuju kako je kritičko mišljenje poslužilo nastavnicima da razvijaju vršnjačke odnose.
Prisutnim kolegama data su kritička pitanja selektovana u 6 kategorija, koja uspešno mogu da se primene u praksi. Zainteresovane kolege otvorile su diskusiju o uspešnosti ovakvog modela rada, te pokazale znatiželju da saznaju kakav uticaj na školske rezultate i uspeh ima primena kritičkih pitanja kod dece od 5. do 8. razreda, kao i na srednjoškolce.
Svim zainteresovanim kolegama predavač Suzana Miljković i Institut za moderno obrazovanje omogućili su pristup prezentaciji sa predavanja, pa nju možete pogledati OVDE. U slučaju da ne možete da pristupiti materijalu, možete nam se obratiti putem mejla: office@institut.edu.rs ili pozivom na broj: +381 (0)11/40-11-260.