Predavanje istaknutog gosta u Institutu za moderno obrazovanje
Poštovane kolege,
Veliko nam je zadovoljstvo da vas pozovemo da u ponedeljak, 10. juna 2019, od 14:00 do 17:00 zajedno poželimo dobrodošlicu uvaženom gostu sa Univerziteta u Severnoj Arizoni, dr Vedranu Dronjiću, koji će sa vama podeliti svoje ogromno iskustvo iz domena psiholingvistike i nastave drugog jezika, kao i savete o studijama u SAD i Kanadi. Predavanje i neformalni susret koji će uslediti odvijaće se na engleskom jeziku.
Kako je broj posetilaca ograničen na 20, molimo vas da se što pre prijavite kako biste rezervisali mesto. Potvrdu vaše rezervacije poslaćemo vam u petak, 7. juna 2019.
Učite od najboljih: Kako se (ne) predaje vokabular
Nastavnici se često žale da ne razumeju kako bi trebalo da podučavaju vokabular na dosledan način, u skladu sa naučnim saznanjima, uzimajući u obzir konkretne potrebe učenika. Nastavi vokabulara često se pristupa kao nečemu što ide usput; često joj nedostaje sistematičnost, dok je oblikuju uvrežena uverenja koja su, zapravo, zasnovana na ličnom mišljenju ili najobičnijem mitu. Vršena su obimna istraživanja o usvajanju i procesiranju vokabulara na nivou L2. U svom predavanju, dr Dronjić se služi značajnim saznanjima iz ovih istraživanja kako bi postigao sledeće:
- ustanovio koliko reči učenici treba da znaju u zavisnosti od svrhe;
- razmotrio raširena uverenja o nastavi vokabulara u svetlu naučnih saznanja;
- preporučio sigurne prakse podučavanja, zasnovane na istraživanjima,
- uputio slušaoce na nekoliko veoma kvalitetnih leksičkih oruđa koja su besplatno dostupna onlajn.
Među obrađenim pitanjima naći će se i sledeća: da li je ekstenzivno čitanje dovoljno za učenje vokabulara; da li pogađanje značenja na osnovu konteksta vodi ka učenju; da li je bolje koristiti englesko-engleske rečnike; da li reči čija su značenja povezana (npr. sofa, armchair, loveseat) treba podučavati zajedno; da li je prevođenje loše; da li je učenje napamet loše; kako maksimizovati verovatnoću da učenici nauče željene reči.
U drugačijoj ulozi: Kafa sa Vedranom
Nakon predavanja, Vedran će se posvetiti neformalnom susretu sa posetiocima zainteresovanim za doktorat ili master iz nastave engleskog kao drugog jezika (TESL), primenjene lingvistike, obrazovanja ili srodnog polja u Sjedinjenim Američkim Državama ili Kanadi. Ovaj susret mogao bi biti interesantan i onima koji razmatraju postdiplomske studije iz drugih oblasti.
Severnoamerički univerziteti jakim kandidatima obično pokrivaju sve troškove postdiplomskih studija, što znači da zvanje mastera ili doktora ne mora podrazumevati plaćanje iz sopstvenog džepa. Zapravo, ako se od vas traži da platite, pred sobom imate lošu ponudu! Nemojte je prihvatiti! Postdiplomcima iz inostranstva pokrivanje troškova nije ništa manje dostupno nego Amerikancima i Kanađanima.
Predlažemo da učesnici unapred pripreme pitanja na koja bi želeli da dobiju odgovore.
O dr Vedranu Dronjiću
Vedran Dronjić je po obrazovanju psiholingvista, koji je doktorat stekao na Univerzitetu u Torontu, a postdoktorsko obrazovanje na Univerzitetu Karnegi Melon. Vanredni je profesor primenjene lingvistike na Univerzitetu u Severnoj Arizoni (Flagstaf, SAD), gde predaje na doktorskim studijama primenjene lingvistike, master studijama nastave engleskog kao drugog jezika i na osnovnim studijama lingvistike, te rukovodi Laboratorijom za jezik i pamćenje. Takođe je predavao engleski i španski u Srbiji i Kanadi i obučavao nastavnike drugog jezika u Kanadi.
Vedrana zanima kako se stiče znanje jezika; kako se ono predstavlja u mozgu/umu, te procesira tokom upotrebe jezika u realnom vremenu. Njegova istraživanja uglavnom su fokusirana na vokabular, morfologiju i kognitivne procese na kojima počima sposobnost čitanja na prvom ili drugom jeziku. Već dugo se bavi načinima na koje se na osnovu empirijskih rezultata jezičkih nauka mogu unapređivati prakse u nastavi i proveri poznavanja jezika.
A distinguished guest lectures at the Institute for Contemporary Education
Dear colleagues,
It is our great pleasure to invite you to join us on Monday, 10 June 2019 from 2 PM to 5 PM at the Institute for Contemporary Education and welcome our distinguished guest from the Northern Arizona University, Dr Vedran Dronjić, who is going to share with you his vast experience in psycholinguistics and second language acquisition as well as his advice on studying in the USA and Canada. The lecture and the following informal meeting will be delivered in the English language.
Given the fact that the number of attendees is limited to 20, please apply at your earliest convenience to book your seat. Kindly note that we will send you a confirmation of your booking on Friday, 7 June 2019.
Learn from the best: How (not) to teach vocabulary
Teachers often state that they lack an understanding of how to teach vocabulary in a principled, scientifically-informed way sensitive to students’ needs. Vocabulary teaching tends to be an afterthought; it is often unsystematic and shaped by deeply entrenched beliefs based in opinion or myth. A large amount of research on L2 vocabulary learning and processing is now available. In this presentation, Dr Dronjić draws on this body of knowledge to achieve the following:
- establish how many words learners need to know for different purposes;
- discuss the scientific evidence for commonly held beliefs about vocabulary teaching;
- recommend sound, research-informed teaching practices,
- refer the audience to several freely available high-quality online lexical tools.
Topics will include: whether extensive reading is sufficient for vocabulary learning; whether guessing meaning from context leads to learning; whether English-only dictionaries are better; whether words with related meanings (e.g., sofa, armchair, loveseat) should be taught together; whether translation is bad; whether rote memorization is bad; and how to maximize students’ chances of learning the words that are taught.
Putting on a different hat: Coffee with Vedran
Following the presentation, Vedran will set an informal meeting with the participants interested in doing a doctorate or a master’s degree in teaching English as a second language (TESL), applied linguistics, education, or an adjacent field in the United States or Canada. The meeting may also be of interest to those considering graduate study in other fields.
In North America, universities normally provide full funding for graduate study to strong applicants, which means that it is possible to complete a graduate degree without having to pay out of one’s own pocket. In fact, if you are asked to pay, you are getting a bad deal! Don’t take it! Funding for graduate study is available to international applicants on an equal footing as US or Canadian applicants.
Participants are encouraged to come with prepared questions that they would like to have answered.
About Dr Vedran Dronjić
Vedran Dronjić is a psycholinguist by training, with a Ph.D. from the University of Toronto and postdoctoral training from Carnegie Mellon University. He is an Assistant Professor of Applied Linguistics at Northern Arizona University (Flagstaff, USA), where he teaches in the Ph.D. program in Applied Linguistics, the M.A. program in TESL, the undergraduate program in Linguistics, and directs the Language and Memory Lab. He has also taught English and Spanish in Serbia and in Canada and trained second-language teachers in Canada.
Vedran is interested in how language knowledge is acquired, represented in the brain/mind, and processed during real-time language use. His research mostly focuses on vocabulary, morphology, and the cognitive processes that underpin reading ability in a person’s first or second language. He has a long-standing interest in how empirical findings from the language sciences can inform language teaching and testing practices.