Učešće istraživača Instituta za moderno obrazovanje LINK edu Alliance
na prestižnoj IEEE konferenciji ZINC 2O22
U četvrtak, 26. 5, tokom drugog dana prestižne IEEE konferencije ZINC 2022, prezentovani su naučni radovi naučnih istraživača i nastavnika Instituta za moderno obrazovanje LINK edu Alliance.
Događaji ZINC 2022 uključuju simpozijume, forume, seminare, razgovore i konferenciju o zumiranju inovacija u potrošačkim tehnologijama 2022 (ZINC), koju sponzoriše IEEE Sekcija za Srbiju i Crnu Goru – Poglavlje za potrošačke tehnologije, kao i Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka, Departman za računarsko inženjerstvo i računarske komunikacije, i Institut za računarske sisteme RT–RK.
U okviru sesije „Marketing, management, e-commerce”, kojoj je predsedavao Nir Kšteri (Nir Kshetri), (University of North Carolina – Greensboro & Kobe University, USA), prezentovana su dva naučna rada LEA istraživača.
Prvi rad, pod nazivom „The Impact of the Tool Sken.io on Consumer Behavior in the Purchase Process”, istražuje da li stepen obrazovanosti kupaca utiče na vezu koja se u procesu kupovine stvara između kompanija i kupaca. To se prikazuje na primeru alata sken.io, koji menja ponašanje kupaca u toku pretrage ponuda na tržištu. Korišćenjem ovog alata kupci mogu lako da uoče kompanijske manipulacije i da prate promene samo na izabranim stranicama sajta. To znači da kupci ne gledaju ceo sajt i kompanija gubi mogućnost da potrošači kupuju impulsivno. Autori ovog rada su: Milica Jevremović, profesor ITS-a, Dušan Stojaković i Zorica Jelić, profesori FSU, kao i Vladimir Cerić i Nada Staletić sa Akademije tehničko-umetničkih strukovnih studija.
Drugi rad, pod nazivom „Unity of Experience in Digital Marketing: The Example of the Gaming Company Fnatic”, donosi kao studiju slučaja vodeću esports kompaniju Fnatic. Deo je projekta osnivanja prvog esports udruženja na nivou srednjoškolskog, odnosno univerzitetskog sporta u Srbiji, koji osniva naša alijansa. Govori o tome da su onlajn-igre i esport (tj. takmičarske video-igre) brzo modifikovali stanje digitalnog marketinga. Autori ovog rada su: Stefan Kanazir, ITS alumnista, Nevenka Popović Šević, profesorka ITS-a, Vladimir Vuković, profesor FSU, Valentino Kuleto, predsednik Instituta za moderno obrazovanje, Milena Ilić, direktorka Centra za naučnoistraživački rad i izdavačku delatnost Instituta za moderno obrazovanje, i Marija Panić, profesorka International Schoola. S obzirom na to da industrija igara tek treba da se razvija u godinama koje dolaze, opstanak brendova u budućnosti digitalnog marketinga zavisiće od njihovog ulaganja u ovo tržište, koje se stalno menja i raste. Pošto su profesionalna sportska takmičenja odložena ili pauzirana tokom 2020. godine zbog pandemije virusa COVID-19, esport je uskočio kako bi popunio prazninu za razne fanove. Tako je kompaniji Fnatic i drugim sličnim kompanijama omogućeno dalje širenje u ponudi e-usluga. Ipak, iako je e-sport postao popularan prethodnih godina, onlajn-takmičenja i prvenstva tek treba da dostignu nivo uspeha koji imaju tradicionalni sportovi.
Naučna istraživanja koja su rezultirala promocijom dva pomenuta rada sprovedena su u okviru Centra za naučnoistraživački rad i izdavačku delatnost Instituta za moderno obrazovanje LINK edu Alliance.