Usavršavanje koje garantuje profesionalni ugled
U vremenu izazova i konstantnih promena nije više dovoljno biti dobar nastavnik. Da biste opstali na tržištu, morate biti lider u svojoj profesiji. Od vašeg odgovora na izazove koje savremenost nosi zavisi hoćete li dopustiti da budete pregaženi ili ćete samo ojačati i zablistati u punom sjaju.
Konstantno usavršavanje postalo je imperativ modernog doba. Školovanje se stoga ne završava formalnim obrazovanjem, već neformalna edukacija, kao njegov nužan sled, postaje uslov prilagođavanja promenama.
Može li obrazovanje danas biti brend?
Sigurno ćete reći da u društvu koje promoviše neobrazovane pojedince koji se na volšeban način snalaze i preko noći postaju uspešni i slavni, obrazovanje ne igra neku veliku ulogu. Ipak, profesori su po svom pozivu lideri budućim generacijama, a jedan od najboljih načina da motivišete druge da krenu pravim putem jeste vlastiti primer delovanja. Vaša je dužnost stoga da svojim ponašanjam, govorom, oblačenjem i odnosom prema kolegama ponudite pravi odgovor svakoj nepismenosti, bahatosti i nekulturi.
Profesorom se niko ne može samoprozvati. Svoju diplomu ste stekli višegodišnjim vrednim radom i odricanjem. Ukoliko se zbog toga ne ponosite i ne cenite sebe, neće vas ni okolina poštovati. Pitanje je samo da li još uvek verujete u obrazovanje.
Profesor kao nosilac vrednosnog sistema društva
Profesori su oduvek bili misionari koji žive za svoj poziv pre nego od svog poziva. Biti profesor povezano je s brojnim odricanjima. Međutim, ovo je jedan od retkih poziva u kojem davati ne znači gubiti: ja sam sve vreme pre/davao svojim studentima svoje znanje a da pri tome nisam ništa gubio! Duhovne vrednosti se množe kada se dele! Ovde ne važe ekonomska načela raspodele dobara, jer duh ima vlastita merila raspodele vrednosti, kaže profesor Đuro Šušnjić.
Da bi bio i ostao uzor svojim studentima, profesor mora na sopstvenom primeru dokazati vrednosti asketskog rada i istrajnosti za koje se zalaže. Za jednog nastavnika ne važi osmočasovno radno vreme, ali stoga je i nagrada koju prima od svojih učenika nemerljiva materijalnim kriterijumima.
Autoritet se ne postiže samom diplomom i činjenicom da ste profesor, već znanjem, posvećenošću, stalnim usavršavanjem i iskrenom komunikacijom sa učenicima, koji nepogrešivo ove kvalitete uočavaju. Ukoliko vi sami u učenje ne verujete, neće verovati ni oni.
Svako ko prestane učiti je star, bilo da ima dvadeset ili osamdeset godina. – Henri Ford
Koji program odabrati?
Pitanje koje sebi postavljate jeste kako u moru različitih treninga odabrati onaj koji je za vas najprihvatljiviji i koji vam nudi najbolje mogućnosti za napredovanje. U tom smislu, valjalo bi se opredeliti za programe koji vam garantuju kvalitet stečenog znanja svuda u svetu.
Cambridge programi vam garantuju ne samo znanje već i profesionalni ugled. Namenjeni su svim nastavnicima, bez obzira na predmete i uzrasne kategorije kojima predaju. Izaberite onaj koji najviše odgovara vašem iskustvu, željama, interesovanjima i potrebama.
Upišite naš Cambridge program usavršavanja i postanite jedan od lidera u obrazovanju!
Autor bloga: dr Biljana Ćirić
Biljana Ćirić je doktorirala na Filozofskom fakultetu u Nišu, gde je držala vežbe iz Književnosti od renesanse do racionalizma. Radila je i na Velikotrnovskom univerzitetu, gde je predavala srpski jezik. Uže oblasti njenog istraživanja su teorija kulture i komunikologija. Učestvovala je na velikom broju naučnih skupova međunarodnog karaktera i autor je brojnih naučnih radova. Trenutno radi u Institutu za moderno obrazovanje u Beogradu.